Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Uitspraak kwade geest

15 jaar geleden

Graag wil ik jullie mening weten over de volgende uitspraak gedaan door kwade geest.

Ik heb geen echte macht ik fluister wat in jullie oor wat jullie zullen ervaren als een gedachte van jullie zelf.
Ik laat jullie iets zien wat een illusie is en is het dan aan mij te verwijten dat jullie het geloven.



1 keer bewerkt. De laatste keer was 15 jaar geleden door Dennis PD.

15 jaar geleden

Lang verhaal maar het is geen antwoord op de stelling als zodanig en wat is je doel met dit verhaal.

Mado
15 jaar geleden

Wat voor ''illusies'' mensen hebben.. En dat je een soort innerlijke strijd hebt met de kwade geest. Het heeft ermee te maken.. Wabt door de duivel oordelen we zo snel. Mijn doel? Vertellen wat voor illusies sommige hebben.. en hopen dat jullie hier leering uit trekken.

15 jaar geleden

Mado ikkan meegaan met je redenering als je uitgaat vanuit het oogpunt dat wij ze niet zien maar de werelde van de mens en djinns komen steeds dichter bij elkaar waardoor ze steeds vaker zichtbaarder worden voor sommige mensen waardoor kennis van het zien van het ontzichtbare raadzaam isen dat mensen daarbij geholpen worden.
Op de vraag waarom ik hiervan kennis heb en wat ik doe kan ik alleen zeggen alahoe alam rabi aleymien en la hawla wa la quwata illa billah.

Madoo
15 jaar geleden

Mooi antwoord,

Moge Allah swt jou een plek in Djennat Al Firdaus schenken

13 jaar geleden

hallo

ik denk dat er geen rechtstrekse tegenpolen al god en de duivel bestaan.
ik gelloof dar het polen zijn niet zonder elkaar kunnen zo als je het bij jing en jang ziet.
oftewel dat het 1 geheel en toch met verschillen. ik draag hier een voorbeeld mee:
ik beschouw mezelf ook zo want in je zelf kunnen ook tegenstrijdigheden zijn en toch is het een geheel en er zijn bestaat ook geen echte polen als goed en kwaad. het vloeit in elkaar.

groeten Gigo Valonka

Groeten Gigo Valonka

"Alles in dit universum beïnvloed elkander."

De waarheid
13 jaar geleden

islam is een religie die uit de brein van de duivel komt zodat jij jezus als enige bevrijder niet kent.
En om de kwaade geesten te voorkomen moet je daarvoor in jezus geloven als de zoon van god
en je zelf bevrijden.

13 jaar geleden

heey de waarheid

zo n reactie had ik niet verwacht.
ik vind het zelf erg kort door de bocht.
ik ben zelf christelijk opgevoed en weet heel goed wat voor gezwam er in de bijbel staat.
maar ik geloof er zelf totaal niet in, maar toch ga ik het niet als een religie van de duivel uitmaken.
jij weet dat de 3 bekendste geloven volgens de bijbel maar uit 1 man komen. dus dat houd in als het waar is wat er staat (wat ik nie geloof) plus wat jij zegt dat alle 3 de geloven uit de duivel komen. maar ik zal je zeggen om er een discussie van te maken want ik ben wel benieuwt wat jou redenen zijn om zoiets te zeggen wat de anderen er van vinden.
het is zo dat er altijd rotte appels zijn in alle geloven, culturen en groepen op deze aard. want alles is mogelijk. paar voorbeelden: kindermisbruik in de katholieke kerk, de aanhangers van bin laden, enz....
maar dat wil niet zeggen dat iedereen zo is. want in de koran en de bijbel staan net zo goede als slechte dingen in, dat heeft iedereen ook bij zichzelf.

ik geloof zelf dat al die geloven en religie s stuk voor stuk bewijzen zijn dat er meer is dan onze aard. en dat die geloven alleen maar interpretatie s zijn om dat "gene" te verklaren of er een beeld van vormen. dat zie je ook met bijv de wet. iedereen interpreteert iets of iemand dus ook de wet anders.

hierbij geloof ik ook dat er net zo grote wereld in je zit dan om je heen is. ze zeggen welluns dat je jezelf als een ijsberg kan zien. 10 % bewust en 90 % is onbewust.

iedereen die zicht aangesproken voelt, reageer alstublieft!

Groeten Gigo Valonka

"Alles in dit universum beïnvloed elkander."

Kaltouma F
13 jaar geleden

Valonka,

Je hebt helemaal gelijk. Je mag geen uitspraken doen van iets dat je helemaal niet kent. Waarde en Normen staan bovenaan.
Als je hier al gebruik van maakt kom je een heel eind.

Kaltouma

9 jaar geleden
Beheerder

Heren, Dames,

Hou de discussie alstublieft on topic! Droominfo gaat in eerste instantie over dromen, dit is geen plek om te discussiëren over politiek. Daar zijn andere forums voor.

met vriendelijke groet, Marco

8 jaar geleden

Tora Bijbel Qouran
Zij de drie heilige boeken :
Zij zijn allen het woord van god
door god aan ons ggeven en geopenbaard
Spot er niet mee
en zeg niet alleen jou geloof
jou woord van god het juiste is
Laat ieder in zijn waarde svp
Maar dt is toch een Droom forum?
dit lijkt niet meer op een droom discussie graag terug naar topic





Deze discussie is gesloten.