Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

mijn dood voorspelt?

14 jaar geleden

hallo,

jaren geleden heb ik een droom gehad, die me altyd is bij gebleven, ik stond aan de rand van de zwembad buiten en het was heel druk in het water en het water ging tekeer, grote golven en ik zag gezichten van geesten in het water.
er kwam een oud chineese man naast me staan en die prikte met zijn wandel stok in me zij en hij zei tegen me dat ik dood gaat op me 33ste jaar dat ik iets aan me darmen hebt kanker ofzo
nu vind ik deze droom zo eng dat ik bang bent dat ik dan dood gaat op me 33ste maar kan ook zijn dat ie zij 32 of 34 jaar dat herriner ik me niet meer zo goed en nog enger vind ik het omdat mijn oudere zus 3 keer heeft gedroomd dat ik dood ging
wat zal deze droom betekenen? is mijn dood nu voorspelt?

groetjes chantal

noortje
14 jaar geleden

Wat die droom ook mag betekenen, als je dat denkt wat je zelf schrijft kan je de uitkomst omkeren door je regelmatig te laten controleren op die ziekte. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Wacht niet tot je klachten krijg, maar wees er zo vroeg mogelijk bij en maak je vooral geen zorgen maar onderneem aktie.

Marliek
14 jaar geleden

Hoi Chantal,

De dood heeft niet altijd te maken met fysieke dood. Het kan ook het einde van iets aangeven, en daarmee dus ook een nieuw begin. Het kan zijn dat er rond je 33e iets gebeurd waardoor er een nieuwe periode in je leven aanbreekt. Water heeft te maken met emoties, grote golven zijn heftige emoties. Darmen staan voor kracht en assertiviteit. Een mensenmassa heeft te maken met conformiteit, dus misschien moet je leren meer voor jezelf op te komen en op je eigen gevoel te vertrouwen. Kanker kan betekenen dat het belangrijk is dat je het leven positiever gaat benaderen.
En inderdaad laat jezelf onderzoeken als dat jou gerust stelt.

minoes
14 jaar geleden

ik ben het eens met Noortje en Marliek.
Laat je onderzoeken!
Daar moet je bij wat voor twijfel dan ook, nooit te lang mee wachten.

Maar verder:
het kan ook iets totaal anders betekenen.
dood is niet altijd dood zoals wij dat in wakende toestand denken.
dood kan ook het einde van een fase zijn, en het begin van een andere fase.

als je in de nummerologie kijkt, dan kun je lezen dat 33 het meestergetal is, dat geaccocieerd wordt met jezus.
want zijn kruiziging en wederopstanding (!!) vond plaats op zijn 33e levensjaar...

oftewel...dood/einde EN een begin van iets nieuws...iets beters...iets hogers.

wat ook kan zijn, is dat het een "nawee" een soort ziels-herrinnering is, van je vorige leven.

ikzelf heb mijn hele leven heel zeker geweten dat ik maar 30 jaar zou worden.
ik vond dat niet erg. het was gewoon een feit, waarvan ik overtuigd was.
wist niet hoe het zou gebeuren...alleen dat ik de 31 niet zou halen.

toen werd ik 30 jaar...en ik dacht echt: nou...ik ben dus niet ziek. dan zal het wel een plotseling ongeluk zijn of zo...
het hele jaar heb ik "gewacht" op wat er zou gebeuren.
toen ik 31 werd, voelde ik me zelfs een beetje verraden...alsof me iets moois ontnomen was, waar ik recht op had.

een paar jaar later werkte ik ergens waar mijn collega's en ik regelmatig naar paranormale avonden gingen...
toen was daar een avond "wie vraagt zal antwoord krijgen."
een medium trok nummertjes, en wiens nummertje zij had die mocht een vraag stellen.
ze vertelde hele frapante dingen...die ze echt niet had kunnen weten. ook niet met een fikse dosis mensenkennis en psychologie...
ik kwam aan de beurt, en ik vroeg "wie ben ik in mijn vorige leven geweest."
het medium keek heel even zonder uitdrukking..en toen vertrok ze haar gezicht.
alsof ze pijn had...

en toen vertelde ze me dat ik in de 2e wereldoorlog een joodse was geweest die vergast was in concentratiekamp. en dat ik maar 30 jaar was geworden...

jezus, wat schrok ik daarvan!
maar ineens vielen er ook andere dingen op hun plaats: mijn obsessie dat er altijd voldoende ETEN in huis moet zijn.
mijn obsessie, dat ik ook precies weet welke onkruiden en zo ik kan eten, of hoe ik ze moet bereiden om eetbaar te maken.
mijn woede als ik oneerlijkheid zie.
waarom ik geen films over de 2e WO of jodenkampen kan zien zonder intens verdrietig te worden...ik voel de angst. ik voel de pijn. ik voel de honger. ik voel ALLES.
bij geen enkele andere soort film heb ik dat ook.
en ook: waarom ik een probleem heb met onredelijke bazen. mijn onderbewustzijn accocieerde die blijkbaar met de nazis uit het kamp.

dus...die 33 kan ook een herrinnering uit een vorig leven zijn.

maar vooral: meisje...LAAT JE ONDERZOEKEN ! beter 10 keer te veel onderzocht, dan 1 keer te weinig!

minoes
14 jaar geleden

ps: nu ik dit schrijf ben ik 43 jaar oud...dus al 13 jaar "over de datum..."
:o)

RMC
14 jaar geleden

misschien bedoelde hij wel óver 33 jaar...:(

thommie.nl
14 jaar geleden

Dood gaan we allemaal en het is iets wat bij het "leven" hoort.
Dus de angst die je hebt zul je van je af moeten zetten. Allemaal negatieve energie die je niets brengt.

julia
14 jaar geleden

Hey,
ik snap dat die droom je bij is gebleven. ik heb zelf ook over de dood gedroomt en die droom is me ook bij gebleven dus ik denk dat ik weet wat je voelt. De dood hoeft niet te betekenen dat je doodgaat, het betekent eerder dat je niet jezelf bent op dit moment en ze wordt gewaarschuwd om het wel te zijn. probeer je zelf positief in te zetten en te genieten van je leven! ik de dit nu elke dag en die dromen zijn nooit meer teruggekeerd. ik hoop dat ik je heb kunnen helpen !
groetjes, Julia.

14 jaar geleden

wow ik wist niet dat zelfs volwasenen mensen vragen over het leven hadden :O.

ik droom regelmatig dat ik oneindig naar beneden van en in 1 kker zie ik mijn famielie als een groeps fotos naar mij kijken alsof ik dood ben. ik vind deze droom veddeer niet eng of wattan ook ik wil alleen maar laten weten dat ik ook zown soort droom heb .

14 jaar geleden

Hallo,

hierbij zou ik ook even wat willen toevoegen.
ik ben 17 jaar, heb geen drugs of alcohol verleden.
ik heb nu tot 3x toe gedroomt over mijn eigen dood, het is telkens anders, maar gaat als volgt;

ik word wakker in mijn droom, ik loop naar buiten en zie iedereen verschrikt kijken, de ene x lag ik onder een trein, de andere x was het huis afgebrand, en die laatste x kan ik me niet meer herinneren. telkens ga ik mijn ouders achterna, die me niet zien. net als alle andere mensen.

op het laatst sta ik op een begraafplaats, ik zie de mensen eromheen staan, en als ik ernaar toe loop ziet niemand me. Ik zie telkens dezelfde datum ; 1-1-2011
zodra ik wil schreeuwen val ik erin en beland ik in een zwarte draaikolk, ik zie de mensen langzaam verdwijnen omdat ik steeds verder val. Dan pas word ik wakker.

ik ben spiritueel en paranormaal.

Kan iemand me alsjeblieft helpen?
want ik weet het niet meer.

groetjes, laura

Davon
14 jaar geleden

Hii misschien als je laat helpen aan dat gene wat je met 33 ofzo zou krijgen leef je lager want een "dood droom"hoeft niet perse je dod te worde kan je ok hele om langer te leve

kadirtje
13 jaar geleden

Beste mensen.

Als je in je droom wordt aangevallen door een stier of os.
Wordt gearresteerd door soldaten of politie.

Betekent het einde van je leven.

Maar! let op . als je ziet in je dromen dat je letterlijk dood gaat of gestoken enz. is dit een waarschuwing!!!!

meestal laten ze je weten dat het dood je op elke moment kan meenemen.

en dat je dus je leven goed moet gaan lijden.

N.V.T
13 jaar geleden

Wat een diepgang allemaal ,volgens mij zijn dromen de verwerking van emoties en ervaringen, niet meer en niet minder .
Daardoor kun je ook niet je eigen dood dromen ,maar wel de angst daarvan .
Niemand weet wat echt sterven inhoud dus kun je dat ook niet dromen ,denken dat je sterft en daar een idee of gevoel bij creëren dat kan wel
Ik heb 7 jaar bij defensie gediend als officier 1st LT MD ,( patholoog Anatoom ) in die tijd droomde ik vaak dat ik werd aangeschoten en dat ik alle mensen uit bepaalde gebouwen of situaties moest redden .Sterven deed ik nooit paniek was er ook nooit ,gesneuvelde kameraden waren er wel altijd .
Maar deze dromen waren een verwerking van mijn dagtaak en mijn beroep .Niest mysterieus .
En geloof me dood is dood het is een biologisch cyclisch waar met zijn allen door heen gaan .

En paranormaal LOL onzin het lijkt tegenwoordig een hype te zijn ,paragnosten(onruststokers) leggen bij minder stabiele personen iets op .
Makkelijk iets te beamen wat je nooit en ten nimmer kunt controleren of weerleggen .
Praten met dierbare overledenen ,ik heb al heel wat van deze dierbaren ontleed maar er is nog nooit een terug gekomen .
Er zijn mensen met scherpere zintuigen ja maar daar houd het dan wel op

En Laura ik zou zeggen tot 1-1-2011 op mijn tafel .Natuurlijk is de rest ook welkom .;-p

Shini
13 jaar geleden

Hoi,

Ik heb al jaren last van dan ik de datums van waarneer andere mensen komen te overlijden voorspel... en dat terwijl er niks mis is met ze:

Mijn nichtje: leek kern gezond en was altijd vrolijk enz. ik droomde over een datum en ze overleed op die datum in dat jaar...
en zo ook met mijn Oma, Overgroot oma en mijn Opa.. .

maar nou droomde ik dus ongv. een jaar geleden dat mijn andere twee nichtjes rondliepen en naar een soort van steen oud gebouw liepen en daar naar binnen gingen en daar was een grafkist met mijn naam erop en de datum: 10-11-29

best eng als je bedenkt dat ik al van 5 mensen gewoon zoon zelfde soort beeld alleen dan net iets anders van hun heb gedroomt.. ook een grafsteen of doodskist met een naam en een datum..

mjah ik had dus laatst weer zoon droom waarop ik zelf dus over een begraafplaats liep en bij een steen ging zitten het was alleen een zij aanzicht, en toen ging de telefoon over en werd ik wakker voor ik er goed naar kon kijken.. dus ik vraag me af wie de volgende is.. en of ik misschien dat nog te zien krijg...

Maar goed, ik ben nu 18 jaar oud op 10-11-29 ben ik uhm 37 ik vind t opzich wel best.. sinds ik toch niet oud en bejaard wil worden maar het blijft een enge gedachten als je "weet" waarneer je dood gaat. tjah die anderen zijn ook op die datums dat ik droomde overleden dus waarom ik zelf ook niet...

brenda gorts
9 jaar geleden

hallo ik ben een meiske van 29 jaar en ik zie het momenteel niet meer zitten

met die non bregitte in mijn straat

die wild mij in een insteling steken maar dan slaag ik haare kop in echt waar

van bregitte

de stan was veele beter dan zij daar kun je de minste mee lachen

vroeger als hij doen nog levede

maurits
8 jaar geleden

Waneer kan ik dood gaan

8 jaar geleden
Beheerder

Gaat het hier om suïcidale gedachten?
Of ben je gewoon levensmoe?

Het is triest dat in deze maatschappij zoveel mensen rondlopen die liever willen sterven dan te leven.
Het aantal zelfdodingen is alarmerend gestegen. (met name onder landbouwers)

Overigens niet alleen onder jongeren, waarbij je het juist het minst zou verwachten.
Velen zien het niet meer zitten, of kunnen eenvoudig geen betrekking vinden of een toekomst opbouwen.
In een aantal landen komt het voor dat de volwassen kinderen weer bij hun ouders intrekken, omdat ze niet in staat zijn om in hun levensonderhoud te voorzien.

De hype van de welvaartsstaat is aan het afbrokkelen en de eeuwige jeugd is natuurlijk ook een mythe.

Het leven is te waardevol om weg te werpen, alleen is het wel zaak er een invulling aan te geven.

Loop je met zulke plannen rond, zoek dan professionele hulp van een goede therapeut.
Depressies kunnen tijdelijk zijn, de dood is eeuwig.
Het graf is heel wat minder leuk dan het leven kan ik je verzekeren.
Heb je weleens iemand die dolgraag wilde leven zien wegteren aan een vreselijke ziekte?
Dan weet je ook dat het schandalig is naar de dood te verlangen als je jong en gezond bent.

Depressies kunnen loodzwaar zijn en soms ondraaglijk.
Maar vaak is er wel iets aan te doen en het zou jammer zijn als je die kans niet onderzoekt.

8 jaar geleden
Beheerder

Chantal Mol

Wat het getal 33 aangaat. (nota bene 3 maal 11)
Heb je nooit gezocht naar de zeer bijzondere betekenis van dat meestergetal?
En dat niet bij Truus Virtue of trol Klazina.

Vooral in combinatie met die wijze Chinees?
Het oude ik zal sterven, maar een ander ik zal opstaan.
33 geeft een trap aan in geestelijke ontwikkeling.

Lees ook de I Tjing
[www.itjing.nl]
Haha en dat halfweg het leven. Hoe toepasselijk.



1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.