Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

dromen over water

Cheryl
19 februari 2009

Geachte heer/ mevrouw,

Vanochtend weer dezelfde droom gehad als eerder. Dit is al de 3e keer, niets steeds dezelfde droom. Maar bepaalde dingen komen er wel voor.
Ik had gedroomd dat het constant regende, echt veel regen, en ik zie mensen om me heen die zich niet druk maakten. En plotseling begon het te bliksemen, 't kwam tegen bomen, en toen begonnen mensen zich wel druk maken. Iedereen vluchten, ik ook samen met mijn gezin. En toen was er overal water, rustig water, en plotseling begonnen er golven te komen, echt razendsnel. En zo ben ik dus wakkergeschrokken.
De vorige dromen, gingen ook over water, maar het leek meer op een overstroming, net een tsunami.
Ik zit nu te denken wat deze droom te betekenen heeft.
Het is echt raar dat ik steeds over water droomt. En ik vraag me tot de dag van vandaag af, wat dit zou kunnen betekenen voor mij.

20 februari 2009

Hoi Cheryl

De regen heeft iets vernietigend maar ook iets vruchtbaars, zonder regen zouden planten niet kunnen groeien. Regen wijst dus op een geestelijke bevruchting. Dat wil zeggen dat onder andere onze ideeën en wensen in vervulling zullen gaan. Pas als de regen in de droom zo hevig is dat gebieden onder water komen te staan is het negatief uit te leggen. In dat geval zullen we een onplezierige tijd tegemoet gaan.

Het water dat we in de droom zien of gebruiken kan symbool staan voor reiniging, nieuw leven maar ook de dood. Verder kan water een geheim herbergen of slechts een manier zijn om ons in het leven voor te bewegen. Voor de uitleg is het dus uiterst belangrijk om wat voor soort water het gaat. Ook is het belangrijk of water helder of troebel is.

De bliksem staat symbool voor oncontroleerbare krachten die ons zielenleven beïnvloeden. Bliksemstralen wijzen ons in de droom de weg, zeker als ze inslaan. Probeer te onthouden waar ze inslaan. De bliksemstralen hadden volgens Freud een seksuele betekenis, het inslaan van de bliksem stond volgens hem gelijk aan vurige geslachtsgemeenschap.


Wie in de droom nog net op tijd aan iets kan ontsnappen kan in het waakbestaan nog maar net uit een gevaarlijke situatie ontsnappen.

Voor jou ook een paar woorden uit je droom, kijk maar wat je er mee kan.

Groeten H@ns.

Delphine
12 oktober 2009

Geachte

Ik heb vorige nacht ook ongeveer dezelfde droom gehad en weet er ook geen raad mee. Bij mij ging het over water in de achterkant van mijn tuin die begon op te borrelen en die dan tot hoge golven uitkwamen, ik moest zorgen dat iedereen binnen was en dat de achterdeur op slot was, mijn zussen stonden gewoon naast mij en maakten er zich niet echt druk om...In mijn droom deed ik ook steeds vlug mijn gordijnen dicht en als ik die opende zag ik de golven op mijn huis afkomen.
Ik ben uit schrik wakker geworden, het is ook niet de eerste keer dat ik dit droom een paar maanden geleden heb ik die droom ook gehad! Het was helemaal hetzelfde en een paar jaar ervoor was het te maken met een strand waar ook golven waren maar niet hoger kwamen dan de dijk van het strand!
Ik hoop dat je mij kan helpen...

groetjes delphine

Mitchell
1 november 2009

Ik droomde vanacht over een rivier waarin ik zwom met een goede vriendin van me haar vriend en een leuke jongen.
We zwommen onder water en zwommen heel snel. Toen ging ze bij haar vriend op de rug en zwommen ze samen.
Toen ging ik bij hem op de rug en zwommen we samen naast hun.
Een heel rare droom en moeilijk om uit te leggen eigelijk.
Maar wat zou dit betekenen?

Greetz, , Mitchell

nancy
5 april 2010

Ik droomde dat ik in een stad was waar in alle starten water stond.
Je liep tot je knieen door het water.
Er reden ook bootjes als taxi.
Het leek een soort Venetie maar er was geen weg waar geen water was.
wat betend deze droom?

Nin
5 augustus 2010

Beste, mijn droom vannacht was echt angstaanjagend, het regende enorm en alles liep onder water. veel paniek langs mijn kant. Ik droomde ook dat ik in bad zat en mn haar met groene shampoo had gewassen, een soort klei die ik er erg moeilijk uitkreeg, daarvoor moest ik telkens lang onder water blijven. Ik heb het emotioneel redelijk zwaar en weet niet goed wat ik ermee moet doen.

janet
22 april 2011

Hoi

Ik droomde vannacht en heb deze droom al eerder gehad dat de wereld langzaam opgeslokt werd door de zee… soort van tsunami idee alleen ben ik met de kinderen en nog een paar maar weet niet wie aan het vluchten.. onder het vluchten gaan we bij allerlei mensen langs om afscheid te nemen of gewoon gezellig op visite/feestje .. en steeds komen we er net op tijd weg voordat het water er is.. op een gegeven moment komen we ergens en daar is een vrouw met een baby die niet wil dat haar kindje het merkt dat dat kindje wakker is als het weggespoeld wordt …heel eng..:( op een gegeven moment gaan we daar weg en zien we een bootje maar meer een kermis wagentje/bootje in de vorm van een zwaan en daar varen we verder mee op de zee want het water heeft ons ingehaald alleen de grote golven niet en zo dobberen we verder… ik kan je zeggen ik werd moe wakker.. en vraag me af wat de betekenis van deze droom is omdat ik het al voor de tweede keer heb precies dezelfde droom alleen nu met dat zwanen bootje .

groetjes Janet...

mgls61 marius
5 augustus 2011

Waarschuwing voor iedereen in Nederland, er komt een 50 meter hoge tsunami aan op volgens mij 25 augustus. maar kan ook wat eerder of dagen later. Dus woon je in west Nederland maak dat je weg komt. Jomanda heeft er ook voor gewaarschuwd. Google Jomanda Tsunami
Hieronder nog wat info die ik op Facebook heb gezet:

In 2010 waarschuwt Jomanda voor een Tsunami in augustus 2011. Ze zegt ongeveer woon je in Noord Holland, maak dan dat je wegkomt voor Augustus 2011. Door alles wat ik zelf zie, voel en droom kom ik zelf al jaren op 25 augustus van uit. Ze waarschuwt voor Noord holland. Maar ik heb het vele keren ook de Tsunami in Den Haag en Rotterdam gezien. Dus daar moet je ook weg als je me geloofd...Het is tijd om kleur te bekennen.
Ik schrijf expres nauwelijks op Facebook om de waarde van deze booschap zo groot mogelijk te laten zijn. Dat ik een belangrijke boodschap ging melden heb ik wel al maanden van te voren in mijn profiel gezet, zoals je kon lezen. En dit is 'm dan.. Lees wel in chronologische volgorde.
In 2010 waarschuwt Jomanda voor een Tsunami in augustus 2011. Ze zegt ongeveer woon je in Noord Holland, maak dan dat je wegkomt voor Augustus 2011. Door alles wat ik zelf zie, voel en droom kom ik zelf al jaren op 25 augustus uit. Ze waarschuwt voor Noord Holland. Maar ik heb vele keren een tsunami in Den Haag en Rotterdam gezien. Dus daar moet je ook weg als je me geloofd...Het is nu tijd om kleur te bekennen.
Toen schrok ik wel. Ik heb het op de herhaling van RTL boulevard opgenomen snachts dat ze dat zei. Daarna heb ik in de afgelopen jaren tientallen soortgelijke dromen en ook heel veel beelden gezien van de tsunami. Ook recententelijk met 25 enorme brokstukken die insloegen op het noorderlijk halfrond. Als een soort komeet. Daarom ben ik voor augustus 2011 naar Limburg vertrokken... zelf denk ik 25 augustus Anderen hebben het over ook 12 augustus...
Ik heb veel voorspellende dromen. En ik 'zie' wat er gebeuren gaat... 100 % bewijs krijg je niet vaak maar deze keer wel.
je bert nu gewaarschuwd. Maar iedereen is op het juiste momen t op de juiste plek. De grens is Utrecht Hilversum Tilbug Helmond Geldrop )dus Eindhoven voorbij, Aalten! Maar het overstroomt eerst en dan trekt het water terug. Als de laars van Italie volstroomt heb je nog 4 uur om weg te wezen...Op Google Earth kan je de hoogtes zien op de meter nauwkeurig

DreamerPeanuts
25 augustus 2011

Hmmm, tiz 25 augustus 23.00 uur....ik woon in noord holland dichtbij de kust... Ik kom op deze site omdat mijn zoontje van 5 nu al een paar nachten wakker wordt omdat hij droomt over overstromingen, hij vraagt of hij dan dood gaat omdat hij nog niet kan zwemmen..
Ben redelijk nuchter maar heb nu wel de kriebels...

GWENDiEY
29 december 2011

Ik droomde dat ik samen met een oude vriendin en 2 vrienden van haar in de woonkamer op de bank zat te chillen. In een gewone rijtjeshuis.

Ik moest even naar beneden omdat ik me moest omkleden (ik ging toen naar een soort kelder slaapkamer met 2 grote ramen op de straat gericht)
Toen ik daar aankwam met eeen klein trappetje (naast die woonkamer) toen zag ik van buitenaf helder schoon blauw (zwembad)water en dat liep op en dat stroomde via de onderkant van die 2 grote ramen naar beneden in het huis. De slaapkamer was binnnen no time gevuld !!!
Ik op het trappetje naar boven gerend om de anderen te waarschuwen maar toen zag ik dat het daar bij de ramen ookal was begonnen.

Ikzelf MOEST terug naar die kelder want mijn mobiel lag nog op een bureautje en die MOEST ik hebben!! Ik sprong in het (diepe) helderblauwe water en het was heel erg warm,...

jammer genoeg werd ik precies op dat moment gebeld, dus door die trilfunctie viel me mobiel steeds meer en meer naar beneden van het kastje af en ik sprong nog omhoog om hem te 'vangen' maar toen viel me mobiel in dat water van het kelder slaapkamertje
.............................................................................................................................................
Ik leg het een beetje TE uitgebreid uit. maar in korte zinnen:

- Overstroming van helderblauw (zwembad)-water dat de hele straat en dus het huis waar ik in zat overstroomde.
- het vallen van mijn mobiel (ik ben bijna getrouwd met dat ding)
- helderblauw water in plaats van troebel water??
- zelf gesprongen in het water en zelf eruitgekomen MAAR wat mag dat betekenen voor een eventueel gevaarlijke/niet leuke/vervelende aanvaring die ik nu in het ECHTE leven kan krijgen??

*Ik ben namelijk zwanger, en zit niet echt te wachten op iets wat mij of me kindje gevaar kan brengen*

*MIJN DROMEN BETEKENEN ALTIJD IETS.. vaak komen dingen ook voor en vullen op elkaar aan,, ik ben een denker en dromer, ik zit altijd in me eigen space wereld....*

Ik ben wakker geschrokken en heb gezocht en kwam op deze site terecht...
Ik zag dat HANS al een berichtje had geschreven aan iemand met ''water duid op ongeluk/gevaar'',

ik ben dus zelf in het water gesprongen vanwege me telefoon, wat betekend dit in het echte leven?
Dat ik problemen wakker maak en me laat pakken door die problemen?????????????

lindsey
3 juni 2012

Over helder water dromen is meestal positief,troebel water negatief(heeft met de gezondheid te maken.

3 juli 2012

Hallo,

Ik droom al een paar dagen over een tsunami: Mijn moeder is naar de supermarkt en ik ben alleen thuis ineens voel ik hevige wind de deuren slaan open ik ren naar buiten en zie mijn buurmeisje met haar familie vluchten naar hun auto mijn buurmeisje zegt tegen me dat ik mee moet komen maar ik weiger om mee te komen en vertel haar dat ik op mijn moeder zal wachten. De wind wordt steeds heviger en heviger ik hou me vast aan de deur dan bedenk ik dat ik moet vluchten het eerste wat in me op komt is vluchten naar de Strijkijzer(dat is het hoogste gebouw in Den Haag). Maar vlug kom ik erachter dat ik niet zo veel tijd heb ik ren naar binnen en pak mijn tas daar doe ik mijn laptop, een schrift en een knuffel in en ik ren naar buiten. Vlakbij is er een hoge gebouw daar probeer ik te komen met moeite lukt het me. Ik zie één hele grote golf komen ik bel aan bij alle mensen maar niemand wil de deur voor me openen. Ik merk gauw dat iedereen zichzelf probeert te redden niemand hielp elkaar. ik maakte een raam kapot en ging in het gebouw. en renden van de trappen naar boven ik hoorde de mensen schreeuwen en om hulp roepen. Ik werd bang en huilde en rende sneller naar boven en aan de andere kant dacht ik aan mijn moeder en ik moest steeds meer huilen. Uiteindelijk kwam ik boven ik was nog steeds in het portiek van het flatgebouw. Het was doodstil ik werd hier bang van want het was te stil. Ik sloeg een deur open en kwam in het balkon van het flatgebouw toen zag ik dat het niet zomaar een kleine tsunami was. het water was zo hoog! Ik zag mensen verdrinken ik zag meubelen drijven. ik zag mensen huilen en pijn lijden en sterven en ik kon hier niets aan doen ik kon ze niet helpen. Ik was de enige levende over. Ik stond in me eentje op de top van het flatgebouw voor me uit te staren.
En toen werd ik wakker.

Ik heb al meer dan 5 keer over ene tsunami gedroomd en alleen deze droom herinner ik me nog precies.

Ik ben 15 jaar oud en woon samen met mijn moeder mijn ouders zijn gescheiden en ik heb nog één broer maar die woont niet meer met ons. Mijn broer zag ik niet in mijn droom.

Ik hoop dat u me uitlegt wat mijn dromen betekenen, ik hoop dat u me gauw terug schrijft.
Veel liefs Sara

Kelly Torenbeek
3 maart 2016

Geachte,

Ik heb nu al 4 weken achter elkaar last van dezelfde soorten dromen. Namelijk dat ik steeds bijna dood ga door water en dat ik mezelf probeer te redden om te blijven leven.
Het zijn verschillende dromen. De ene keer gaat het over dat ik bijna verdrink, de andere keer had ik op een dag een raar gevoel in me boek dat er een overstroming aan kwam en dat we ons moesten opsluiten in mijn huis, om zo te zien om te overleven.

Wat is de betekenis achter deze droom?

Vriendelijke groet,
Kelly.

3 maart 2016
Beheerder

Deze dromen komen voor bij sterke emoties of tijdens crises.
Het water is het onbewuste.
Je huis ben je zelf.

Je bent bang overspoeld te worden door emoties.

De zee is het leven.

Water herinnert aan emotie, verdriet, tranen, zweten enz.

Je probeert te overleven.
Je zit waarschijnlijk in een moeilijk situatie?
De zee/water/stortvloed kan het oude wegvagen, maar er kan ook iets nieuws ontstaan.

Vaak gaan deze dromen gepaard met lekkages en dringt het water door kieren en gaten.
De grond onder je voeten kan het begeven enz.

Het water ingaan is ook een doorgangsfase in het leven.
In dromen kun je niet verdrinken.

We spreken wel over golven van angst en emotie.



2 keer bewerkt. De laatste keer was 3 maart 2016 door Sheherazade.