Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

wat betekend dit?

ADA
10 jaar geleden

Lieve mensen,
Ik heb afgelopen nacht een droom gehad die een grote impact op mij heeft gehad. Daarom nu de vraag of iemand weet na mijn verdere uitleg van mijn droom wat de betekenis hiervan is?

De droom ging als volgt:
Ik zou met mijn klasgenoten een activiteit doen waarbij we ons moesten omkleden in de kleedkamer. Opvallend was dat de weg naar de kleedkamer overdreven lang en donker was. Eenmaal aangekomen in de kleedkamer moesten we ons uiteraard omkleden. Hierbij gebeurde iets raars, want de meisjes en jongens konden elkaar vanuit elkaars kleedkamers zien omkleden. Ondanks dat iedereen zich ongemakkelijk voelde, waren de meisjes heel snel klaar. Behalve ik! Iets hield mij tegen, ik stond bevroren op de grond en ik wist niet meer wat ik moest doen. Was het omdat de persoon waar ik een oogje op heb erbij was? De personen die er het meest uitsprongen waren mijn vriendin & de jongen die ik leuk vindt. Mijn excuses voor dit lange bericht. Weet iemand wat het betekend?

Alvast vriendelijk bedankt,

ADA

Ang
9 jaar geleden

Een school staat voor iets leren omdat je je ergens onbekwaamd, niet goed genoeg, niet zelfverzekerd, bij voelt, over bepaalde aspecten in je leven. De lange en donkere weg naar de kleedkamer wijst erop dat het voor jouw even duurt om dat te veranderen - zelfverzekerd- te voelen en te zijn. De donkere weg wijst op aspecten die je nog onder ogen moet komen, waar je mee geconfronteerd wordt waardoor je ze op (energetisch niveau) kan helen. De ongelmakkelijkheid van de meisjes zegt iets over jouw ongelmakkelijkheid mbt je eigen vrouwelijkheid en sexualiteit. Je voelt je niet op je gemak in of met je lichaam. Houdt van je lichaam en van jezelf zegt deze droom onder andere. Doordat je teveel naar de ander kijkt en dus op de ander richt vergeet je jezelf, richt je op jezelf. Je kan bijvoorbeeld deze droom hervisualiseren en je dan in de kleedkamer volledig richten op jezelf, op het omkleden van jezelf. De vriendin en de jongen die je leuk vindt, zijn de mannelijke en vrouwelijke eigenschappen die je in balans moet brengen in jezelf zodat deze niet vanuit de buitenwereld jouw uit je kracht halen. Vraag jezelf af waarom je je onbekwaam voelt, wat zou je nog willen leren? Leer over deze eigenschappen en balans tussen het vrouwelijke en mannelijke deel. Houdt van je lichaam! eer weten, zie www.ikhebgedroomd.info Hopenlijk geeft deze korte droomverklaring jouw meer duidelijkheid. In ieder geval is mijn boodschap altijd: Heb jezelf lief, dan kan je ook anderen liefhebben!