Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

zombies

10 jaar geleden

ik droomde dat ik in een vliegtuig zat en hij lande. ik pakte een soort gas op hun zieden komdaar niet aan en die jongen lag het terug en op een vlog het in de vik. alles vloog langzaam in de vik wij weg renen. der waren ook zombies. ik zag een zombie over de nek gaan achter glas. maar ik ging naar de profesor toe hij zei ik kan terug in de tijd gaan dus hij wilde flugten ik moest fotos van hem maken en hij kon op tijd niet flugen om dat hij mij wilde mee nemen. en hij werd gebeten door een zombie. en veder weet ik het niet meer. wat betekend het?

jeroen jansen
10 jaar geleden

Een Nachtmerrie. Het is een van de meest verborgen oorzaken van stress, burn out en oververmoeidheid. 2 miljoen Nederlanders hebben er meerdere keren per maand last van en zo’n 250.000 mensen worden er zelfs enkele keren per week door geplaagd. Ze schrikken zwetend wakker en beginnen met een groot slaaptekort aan de dag en dat vermindert op vele gebieden je weerstand.

Wanneer volwassenen last hebben van een nachtmerrie gaan deze vaak niet vanzelf weg. Hij blijft bestaan zolang je blijft denken dat er niets aan gedaan kan worden. Als je last hebt van nachtmerries ben je prikkelbaar en kan het leiden tot:
?concentratieproblemen
?stress
?slaaptekort
?angstgevoelens
?depressiviteit
?paniekaanvallen

Kortom: Een nachtmerrie heeft een grote invloed op je dagelijks leven.

Wat is een nachtmerrie ?

Een nachtmerrie is een droom waarbij de beelden zo afschrikwekkend zijn dat de dromer de nachtmerrie ervaart alsof de nachtmerrie werkelijkheid is. Er is een gevoel van immense angst, machteloosheid en vaak pijn Je wordt meestal totaal verward, badend in het zweet en met lichamelijke ongemakken wakker.

Een nachtmerrie gaat vaak over de emoties rond een gebeurtenis in je leven die je verdrongen hebt en blijft verdringen. Deze emoties verbergen zich in je onbewuste tot er iets gebeurt waardoor deze emotie in een keer getriggerd word. En in de vorm van een nachtmerrie komt deze emotie met een verpletterende klap terug je bewustzijn in omdat dat wat je verdrongen is aandacht nodig heeft.

Nachtmerries zijn er in grofweg twee soorten:
1.Nachtmerries die ontstaan na een traumatische ervaring.
2.Nachtmerries die over een negatief patroon, zeer beperkende overtuiging of levensbedreigende situatie gaan .

Deze laatste nachtmerries vinden meestal plaats in een bepaalde context (vallen, achtervolging, verdrinken, etc.) .

Een nachtmerrie kun je het best vergelijken met een angstaanjagende horrorfilm die in je hersenen wordt afgespeeld. Je speelt de hoofdrol in een film die je zelf hebt geproduceerd, geregisseerd en geacteerd. Alleen je hebt geen flauw idee over het script en geen enkele invloed op je eigen handelen.

Sommige mensen denken dat het niet verstandig is om iets aan een nachtmerrie te doen maar dat is onverstandig. De nachtmerrie blijft dan echter doorwoekeren, lang nadat mensen de ingrijpende gebeurtenis hebben meegemaakt. En zo blijft dit verleden zijn negatieve invloed uitoefenen in je leven.

Wat kan je doen aan een nachtmerrie ?

Hoe intenser je beleving van je emoties/angsten in de nachtmerrie zijn hoe voorzichtiger je met de nachtmerrie en zijn gevolgen om moet gaan. Met Droomologie kan je op een rustige en doelgerichte manier snel achter de boodschap van je nachtmerrie komen. Dat is iets wat je goed moet onthouden: De nachtmerrie wil je heel dringend iets vertellen.

Dat is waar we bij Droomologie naar op zoek gaan. De onderliggende boodschap, de verdrongen emotie die zich meldt in de nachtmerrie: Daar willen we mee aan de slag. Als we namelijk met deze emotie werken en deze transformeren dan zal de nachtmerrie tot het verleden gaan behoren. En kan je met een gerust hart je je hoofd op je kussen leggen en wegdromen in een heerlijke nachtrust. En de volgende morgen fris en uitgerust de dag tegemoet……..

kijk eens op www.droomologie.nl voor meer info.....