Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Man met hoed, zonder gezicht

bibijanne72
19 december 2012

Geregeld heb ik last van een terugkerende droom/nachtmerrie. Ik lig te slapen en, wanneer ik wakker word, staat er een man met een hoed op (waardoor ik zijn gezicht niet kan zien) bewegingloos en zonder iets te zeggen naast mijn bed op mij neer te kijken. Geschrokken en omdat ik niet weet wie deze persoon is en wat hij van mij wil, probeer ik mij te bewegen. Dit lukt echter niet, waardoor ik in paniek raak. Voor mijn gevoel ben ik gedurende deze droom al half wakker. Kan iemand mij vertellen wat deze droom betekent? Hij is erg beangstigend en ik zou graag willen hoe ik van deze droom af kan komen.

20 december 2012

Hoi bibijanne72

Deze droom gaat over je zelf, als een waarschuwings droom

Wanneer je droomt over iemand zonder gezicht, duidt erop dat je nog steeds op zoek bent naar jezelf en je eigen identiteit. Mischien ben je onzeker hoe je mensen en hun gevoelens beoordeelt. Deze droom kan een verlangen symboliseren om deze mensen op een dieper niveua te leren begrijpen.

Groeten Hans.

15 januari 2013

Hoi Bibijanne,

Jouw man met hoed herken ik wel. Zoek eens op google: Hooded Man.

Wanneer jij de man ziet verkeerd je lichaam in een staat van slaapverlamming. Je lichaam kan zich niet bewegen (behalve je ogen), maar je denkvermogen doet het wel. De één zegt dat de schim aan je bed een weerspiegeling is van je eigen angsten en een ander zegt dat het een zwarte negatieve schim is.
Wat het ook is... het is een hele beangstigende gewaarwording waar ik zelf helaas ook een tijd last van heb gehad.

Je wordt wakker en hij staat er gewoon te kijken naar je. Ik heb ook gehad dat hij een voorwerp in zijn handen had waarmee hij me duidelijk pijn wilde doen. Hij is bij mij ook weer weggegaan. Dit nadat een vriend van mij mij een tip had gegeven. Want stel je eens voor dat deze man echt een weerspiegeling is van je eigen angsten e.d. Dat zou dan betekenen dat je ook zelf in de hand hebt wat er gaat gebeuren (net als een droom). Je moet dit alleen nog beseffen. Op een avond was hij er en stond hij met een grote steen boven ons bed. Ik heb toen zelfverzekerd en vol vertrouwen tegen hem gezegd: 'Doe maar wat je moet doen, je kunt mij toch niet raken'. En er gebeurde helemaal niets. Daarna is hij niet vaak meer teruggekomen, misschien nog een enkele keer. Maar nu weet ik hoe ik het beste kan reageren erop.

Je moet altijd beseffen dat de dingen die jij ziet net na het slapen of in een andere wereld altijd dingen zijn die jou fysieke lichaam niet kunnen raken. Dus fysiek pijn kunnen ze je niet doen, maar lichamelijk uitputten wel. Uitputten van de angst om te gaan slapen e.d. Het is dan van belang dat je er grip op krijgt en dat je er voor zorgt dat ze niet jouw denkpatronen gaan beheersen.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag.

Groetjes Sam

Siebje
25 oktober 2014

Hoi,

Ik heb gehoord over een man die langs je bed staat als je wakker word in een droom. ik ben 11 jaar en ik heb hem ook een keer gehad ,hij stond voor mijn deur dus ik kon niet weg ik begon te schreeuwen naar mijn moeder maar niemand hoorde me. na een halfuur zat ik heel hard te huilen tot mijn zus kwam, het licht ging aan en weg was hij. mijn zus had hier ook meerdere keren last van gehad maar dacht dat alleen zei het had, en ze zag dezelfde man dus we konden allebei een week niet meer slapen. ik heb gehoord nadat ze het had opgezocht dat hij van dezelfde wereld als ons komt maar dat wij hem (en meerdere wezens)niet kunnen zien. hij komt meerdere mensen bezoeken vaak kinderen om je (dat denken we) je bang te maken maar dat kan ook misschien zijn bedoeling wel niet zijn. dit is wat ik weet en ik hoop dat je er wat aan hebt.

Ps mijn zus had hem 5 keer gehad de laatste keer was ze al 13 en deed ze haar deken over haar hoofd en begon te slapen iets wat ik nooit zou durven

Isa

taz
31 oktober 2015

Onzin. Dit is een slechte entiteit/demoon zag hem namelijk als kind al

Abdullah
1 juli 2017

De man met de hoed is een veelvuldig voorkomende verschijning. En het is in de islam ook een zeer bekende gegeven.

In de islam is het namelijk zo dat god (Allah), verschillende creaties heeft gecreëerd. De mens, maar ook de engelen en de djinn. De engelen zijn schepselen zijn die god dienen, en die nooit kunnen zondigen. In tegenstelling tot de mens die kan kiezen tussen goed en slecht en wat of hij het doet of niet.

De djinn is een ander schepsel, die net als de mens ook deze keuze kunnen maken. De djinn zijn schepselen die de mens kunnen zien, maar de mens kan de djinn nooit in de ware gedaante zien. Zij zijn schepselen die net als ons kunnen trouwen, kinderen kunnen krijgen, kunnen praten enzovoorts. In tegenstelling tot de christendom, die zegt dat de duivel een gevallen engel was, zegt de islam dat dit een djinn is.


De djinn en de mens zijn geschapen om god te aanbidden, en zij worden getest in het wereldse en aan de hand daarvan is het in het hiernamaals of zij het paradijs of de hel binnengaan. Zowel de mens als de djinn.

Net als de mens, zijn er bij de djinn goede en slechte. En de djinn die in de nacht komt om naast een persoon te staan, waardoor hij zelf ook niet kan bewegen, heet de Qareen. Dit is een djinn die bij de mens komt, een donkere gedaante aanneemt en probeert de mens te laten schrikken. De islam leert ons dat de mens niet bang hoeft te zijn, en smeekbeden, of koranverzen dient te reciteren, en als ook de mond verlamd is in zichzelf dient te reciteren. Deze gedaante zal weggaan, en dit is vaak voorgekomen. Deze djinn probeert de mens angst aan te jagen. Zoals de mens kan kiezen om een zonde te begaan of niet, kan een djinn dit ook. En voor deze djinn is het een zonde als hij dit de mens aandoet. Hij zal zich hiervoor dat ook in het hiernamaals voor moeten verantwoorden.



1 keer bewerkt. De laatste keer was 1 juli 2017 door Sheherazade.

1 juli 2017
Beheerder

Het reciteren van de Koran of de bijbel is meer een manier om de energie op iets anders te richten.
Dat heeft weinig met een werkelijke bezwering te maken, waar ik overigens niet in geloof.
Het gaat om bewust bij jezelf te blijven.
Magische toverspreuken, waaronder wijwater en kwast of andere religieuze bedenksels zijn ontstaan uit bijgeloof en onmacht.
Geesten zijn meer projecties en angsten. Het geloof in de goden is een vorm van angst verwekken of angstbezwering.
De god is immers tegelijk de demon.
Aan deze bezweringen ontlenen kerk en islam hun (ingebeelde) macht en vooral inkomsten.
Je zou evengoed een of ander boek of de Donald Duck ter hand kunnen nemen om de aandacht af te leiden, of een stukje muziek op zetten.

Een man zonder gezicht heeft nog geen identiteit.
Dat is dus een onbewust stukje in jezelf.
Het is weinig bevorderlijk om die indrukken weg te wensen**.

Daarmee onderdruk je namelijk opnieuw een inhoud die daardoor des te opdringeriger en inderdaad demonischer kan worden.
Wie immers niet gehoord wordt kan daarover boos worden. Daarom zijn die bezweringen psychologisch van geen enkel nut.
Zoals ook hypnose de symptomen alleen maar onderdrukt in plaats van op te helderen.
Hoe meer je iets onderdrukt hoe primitiever het zich zal gaan voordoen.

**Vergelijkbaar met naar het licht "mogen leiden*" van de zweefclubjes. (*Let op de hoogmoedigheid van de "bevoorrechten", of "hoog ingewijden" die hieruit spreekt, wat ook voor priesters geldt)

Ik denk aan Oliver Sacks en zijn boekje "De man die zijn vrouw voor een hoed hield"



4 keer bewerkt. De laatste keer was 1 juli 2017 door Sheherazade.

Britt Vanhoutvin
2 september 2017

Beste Hans,

Sorry voor het storen maar heb even een vraagje voor jou. Kan het zijn dat jij de hans bent die mij geholpen heeft met mijn Gilles De La Tourette? De vriend van Jacky Cuypers. Jos Knevels en mijn oma Miet Rutten? Wou je een privé berichtje sturen maar je hebt geen email adres..

Groetjes Britt

2 september 2017

Deze Esme is het niet. Sorry! Hans heb ik niet meegemaakt.



1 keer bewerkt. De laatste keer was 2 september 2017 door Esme.

masonwolf25
14 september 2017

Goedemiddag

Dat is een heftige ervaring.
De lange man met de hoed is een slechte entiteit hij beïnvloed uw lichaam (controle). 
Er is maar 1 persoon die dat mag en dat ben jij zelf en niets anders.???
Je zal een verzwarende gevoel ervaren in je dagelijkse leven en een sufheid soms zweverige  gevoel alsof je niet aanwezig bent.?
?
Maar goed, zo heeft elk probleem zijn oplossing. Je zal wel stappen moeten gaan ondernemen.

Het uitroken van de woning en een ieder zal in reine moeten komen. 

Je hebt sterke gidsen dit zijn niet de eerste signalen die je hebt gekregen, dat er een slechte entiteit aanwezig is.

Dit soort zaken zijn heel serieus, jij ervaart zelf dat het controle uitoefent op je lichaam, dat zegt al hoe sterk de slechte entiteit Is.
 

Jazz
30 oktober 2017

Hoi,

Wat je beschrijft is volgens mij inderdaad slaapverlamming. Je zit op zo'n moment tussen waken en slapen in. Je lichaam zorgt ervoor dat je je niet kan bewegen als je slaapt zodat je jezelf geen pijn kan doen. Soms blijft die slaapverlamming aanwezig als je al soort van wakker bent. Dan kan je last krijgen van hallucinaties. De staande man met de hoed is een bekende verschijning, net als de heks die op je borst zit. En ze kunnen je wel degelijk 'pijn'doen. Er bestaan veel verhalen waarbij mensen ervaarden dat de betreffende hallucinatie ze probeerde te verstikken. Als je netflix hebt, zoek dan de documentaire' The nightmare 'eens op. Daarin komen mensen aan het woord die dit bijna elke nacht hebben.

30 oktober 2017
Beheerder

Een man met een hoed is toch iets anders dan een hooded man.
Een hooded man is iemand met een cape en capuchon over het hoofd, wat beantwoordt aan de klassieke voorstelling van vadertje tijd Saturnus.
Saturnus is ook Magere Hein, of de man met de zeis. Hij is een cyclische figuur, want hij is tegelijk de zaaier en oogster.
Vandaar dat hij afgebeeld wordt met een sikkel of zeis (zelfs in de Islam).

Maar het is een onherkenbare figuur of schaduwgestalte in de dieptepsychologie en dus een onbewust aandeel.
Hij ziet er zo uit, omdat het gezicht niet zichtbaar is en daarom geen individualiteit of herkenning bestaat.
De animus in een van zijn duistere gestalten.

Saturnus wordt in de kunst en de stillevens als Vanitas (ijdelheid), ook als de zandloper weergegeven.
Wat de vergankelijkheid schetst van alle streven.

De man met de cape is ook de magiër of occultist/alchemist.

Het gaat dus om onbewuste aspecten.
Waarbij we nog helemaal niet aan geesten hoeven te denken.





Deze discussie is gesloten.