Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Meerdere malen deze dromen gehad..

12 jaar geleden

Ik hoop dat iemand mij deze dromen kan verklaren..
Ja dromen... het gaat om 2 dromen.. waarvan 1 niet echt op een droom lijkt... Verklaring vertel ik er bij..

Droom 1:
In mijn droom was ik een jaar of 5, de droom speelde af in de speeltuin in de straat waar ik geboren ben en tot mijn 5e ongeveer heb gewoont.
Ik was buiten aan het spelen en er was iemand in een kooimaaier het gras aan het maaien.. plots komt de kooimaaier op mij af.. ik ren weg.. de kooimaaier blijft me achtervolgen... vervolgens... (hoe raar het ook klinkt) ren ik tegen een boom op.. vervolgens ren ik over de bomen.. (bomen staan naast elkaar de hele speeltuin rond) de kooimaaier komt me achterna over de bomen heen.. eenmaal van de bomen af ren ik naar huis.. bonk op de deur en schreeuw naar mn moeder.. wanneer de kooimaaier de tuin in komt doet mijn moeder de deur open.. ze sleurt de man uit de kooimaaier en gaat hem achtervolgen met de kooimaaier..

deze droom heb ik in mijn jongere jaren.. (tot een jaar of 13, wanneer het begonnen is weet ik niet meer) vaker gehad en beleefde dit als behoorlijk beangstigend..

Hopelijk kan iemand mij deze droom uitleggen.. vraag het me al jaren lang af...

Droom 2: (droom? of echt??)
Wat ik jullie nu ga vertellen was voor mij echt een hel.. mijn moeder heb ik hiermee ook behoorlijk bang gemaakt.. Ik weet niet wat het is.. en of het wel een droom is..!??

In mijn slaap begin ik heel eng te dromen... allerlei "dingen" vage verschijningen, spoken rond vliegende dingen.. weet zelf niet wat het was.. begonnen om me heen te spoken... uiteindelijk zit ik rechtop in bed... ben klaar wakker... ben aan het huilen.. en scheeuw heel hard dat het moet ophouden.. mijn moeder is ondertussen in paniek mij mn bed gaan staan om mij rustig te krijgen... maar het houd niet op.. de "dingen" die om me heen zweven blijven.. en de ruimte word heel groot om me heen... "of ik word heen klein" uiteindeijk stopt het en word ik rustig...

Zo heb ik ook meegemaakt... (het lijkt er heel erg op..) mijn hondje sliep eerder altijd bij mij op bed.. en dan had ik weer zo'n "enge droom" Wederom ben ik klaar wakker... zit rechtop.... mijn hondje zit me aan te kijken... ( en denkt.. WTF waar heeft die last van?? :P ) De ruimte om mee heen begint te draaien.. en word steeds groter (of ik kleiner) en ik ben aan het huilen... en begin tegen mn hondje te schreeuwen... "Cindy hou op.. niet doen.." (omdat mn hondje van me verdwijnt/steeds kleiner word.. en dan weer terug komt..
Uiteindelijk stopt ook dit weer.. en huil nog even na.. van alles wat er gebeurde..

Deze 2 situaties heb ik ook beide vaker gehad..

Pff... als IK dit zo lees verklaar ik mezelf voor gek


Hopelijk kan iemand me helpen!??

Undefined
12 jaar geleden

Dit is volgens mij serieus, je moet naar een psychiator... ik denk niet dat je gek bent, maar een psychiator kan je verder helpen met je probleem.

Doet er toch niet doe
12 jaar geleden

Volgens mij is droom 2 een "gewone" slaapverlamming.

Volgens mij vertelt droom 1 je dat je angstig bent voor iets wat onnodig is. Daarom "pakt" je moeder die gast met die kooimaaier terug. Je moeder in die droom symboliseert bescherming.

Vergeet ook niet dat niet elke droom iets betekent. Ongeveer de helft is heerlijk lekker stom.

12 jaar geleden

@ Doet er toch niet toe...

een slaapverlamming??
kan je mij daar meer over vertellen??
(ga het ook ff googelen! :) )


Wat betreft droom 1... ben in het verleden wel bang geweest voor meerdere dingen.. maar of het daar mee te maken zou hebben.. kweet het niet....maar denk wel dat het wat te betekenen heeft.. aangezien ik de droom vaker heb gehad.. en twas geen lolletje.. haha! :P


@Undefined..
Kheb het de laatste jaren niet meer gehad gelukkig.. maar wou alsnog graag weten wat het is.. en wat het betekend..
Ben in 2010 wel in therapie geweest bij een psycholoog.. in verband met mijn verleden.. heeft goed geholpen.. hoop ook dat ik de "droom" niet meer hoef mee te maken.. :).. (heb het overigens nooit hierover gehad in therapie.. why? geen idee.. haha)

12 jaar geleden

Ik heb zojuist op wiki gelezen over slaapverlamming..

maar daar spreken ze over dat je niks kunt bewegen.. maar ik zat rechtop.. en kon wel alles bewegen..

de rest komt compleet overeen met wat ik mee heb gemaakt..

weet dan niet hoe het kan dat ik wel alles kon bewegen.. maar ik ga nog ff verder googelen!