Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Dood in droom

JS
16 jaar geleden

Ik was in een veld met sneeuw. Er was iemand bij mij die mij deed denken aan een oud-huisgenoot. Ik was in een groep mensen opgenomen die 'bijzonder' waren. Mijn 'huisgenoot' was een soort van leider en vertelde mij dat ik niet mocht spreken over mijn goede gave. Waarom weet ik niet precies.
Er liepen 2 konijntjes in de sneeuw. Eén daarvan was bruin en had een rugzakje op. Ik vond het vreemd en wees mijn 'huisgenoot' op dit voorval. Toen het konijnenmasker van het gezicht af ging bleek het een meisje te zijn. Zij had een dunne huid en onder haar huid kon je roze/rode aders zien lopen. Dit was geen eng gezicht, zij had het koud en een dun vel op het gezicht. Angstaanjagend was het allerminst.
Zij vroeg aan mij wat mij zo bijzonder maakte. Ik zei dat ik 2 verschillende ogen had, een blauwe en een bruine (in werkelijkheid heb ik 2 blauwe ogen). Ook vroeg zij mij waarom ik nu pas bij 'de groep' was, aangezien de andere 'leden' nog wat kinderlijkere vormen hadden dan mij. Ik vertelde haar dat 'zij' (wijzend naar mijn 'huisgenoot') mij nu pas hadden gevonden, waarop mijn 'huisgenoot' zich naar mij toe keerde en zei: "Dat had je dus niet mogen zeggen" en schoot mij met 5 kogels door mijn hoofd. Tijdens het 'doodgaan' bedacht ik me dat het nu echt over was, dat ik niet terug kon komen, dat mijn leven nu echt afgelopen was....

Gelukkig was het een droom en werd ik wakker in mijn bed met een gigantisch kloppend hart.

Iemand enig idee wat ik achter deze droom moet zoeken?

jannes
16 jaar geleden

Als je droomt over je eigen dood, duidt dit op een overgangsfase in je leven. Je wordt spiritueler en wijzer. Een alternatieve uitleg daarentegen is dat je wanhopig probeert te ontkomen aan de verplichtingen van het dagelijske leven.

Sneeuw in je droom vertegenwoordigt remmingen, verdrongen emoties en eventueel frigide gevoelens. Je zou je eens moeten laten gaan en proberen om al die emoties te uiten. maar als je vallende sneeuw ziet, smeltende sneeuw of iets vind in de sneeuw betekent dit weer wat anders.

Als je droomt over een konijn voorspelt dit geluk, een prettige samenloop van omstandigheden en een positieve uitkomst van toekomstige ondernemingen. Een alternatieve uitleg is dat konijntjes staan voor sexuele activiteit. Als je droomt over een heleboel konijntjes die over het veld huppelen, gaat je droom over vruchtbaarheid en dat kinderen je veel vreugde zullen brengen.

Als je over je eigen ogen droomt, symboliseert dit verlichting, kennis en intellectueel bewustzijn. Onderbewuste gedachtes zounden boven kunnen komen drijven en zo tot meer begrip leiden. Het linkeroog staat symbool voor de maan, en het rechter voor de zon. Vertrouw op je intuitie en instinct.

Ik hoop dat je er wat aan hebt... het is niet de volledige uitleg, maar ben wel benieuwd wat er van klopt...dus als je het kwijt wil...ik ben benieuwd...als je het niet wil vertellen is het natuurlijk ook goed

Succes

JS
16 jaar geleden

Dank je voor de uitleg!
Ik probeer zelf altijd zoveel mogelijk uit dromen te halen met mijn Droomencyclopedy en eigen interpretatie, maar soms raakt het kant nog wal. Het heeft volgens ook wel te maken met dingen die je recent hebt meegemaakt gecombineerd met dingen uit het verleden en verlangens/emoties die je ergens hebt weggestopt of die nog moeten opbloeien.

Dat ik droomde over mij ogen zou er mee te maken kunnen hebben gehad dat ik die middag met iemand een 'discussie' had over welke kleur ogen ik had. Het sexuele aspect van het konijntje snap ik ook, alleen ik had in mijn droom maar 2 konijntjes ipv een heleboel.

Het was een hele leuke en lieve droom totdat ik werd neergeschoten, het contrast was zo groot.

Ik denk dat jouw uitleg wel past bij mijn leven op dit moment. Misschien moet ik er nog meer uithalen en/of anders naar dingen kijken (dagelijkse sleur voorkomen), aangezien ik me er tijdens het doodgaan heel erg bewust van was dat het nu écht voorbij was en ik niet meer terug kon komen.

Ik heb wel vaker van die rare dromen, als ik weer een droom post, zou je daar dan misschien ook je reactie op willen geven?

Gr.

jannes
16 jaar geleden

Ik ben blij dat je er wat aan hebt, en als ik weer een droom hier op het forum tegenkom die ik misschien wel uit kan leggen zal ik het zeker doen

Groetjes

natascha
15 jaar geleden

hallo ik heb enkele maanden geleden gedroomd dat mijn tante kaarten aant leggen was bv tarot kaarten ofzo zon kaarte
en zij je hebt nog 9 maand televen en dan was ik wa geschroken in mijn droom en dan begon mijn tante telachen en zij twas een grapje
ik zit er eigenlijk wel wa mee in kan iemand deze droom verklaren aub
mvg natascha

dylan
15 jaar geleden

ik heb gedroomd dat ik op mijn sterfbed lag ik had denk ik een longziekte er waren veel mensen bij mij ik leek wel een beroemdheid want dan was er oppeens op het nieuws dylan is om 22 uur overleden en het rare is ik heb maar twee vrienden van mij gezien in realteit heb ik er eigelijk veel meer en mijn vader en moeder waren er maar mijn stiefpa niet

Riemke
14 jaar geleden

Ik droomde dat ik in mijn caravan op bed lag. Boven mijn bed heb ik een klein dakraampje en in dat dakraampje kwam plotseling de Heilige Maria te voorschijn en ze glimlachte naar mij. Op het moment dat zij naar mij glimlachte steeg ik op van mijn bed, naar haar toe. Toen ik eenmaal bij haar was en naar beneden keek zag ik mij zelf dood in een kist liggen. Ik lag er mooi bij en had een mooie blanke gave huid. Het was een droom waaruit ik wakker ben geworden met een vredig en rustig gevoel over mij heen.

Wie kan mij deze droom nader verklaren?

Vriendelijke groeten,
Riemke

bob
14 jaar geleden

Beste Riemke,

Jou droom is makkelijk te verklaren. Ik heb het opgezocht in mn psychische enceclopedie.
Dromen over maria betekenen dat je bloedjegeil bent, Ze is maagd en dus bloedjegeil.
Heb je lang geen sex gehad of juist recentelijk? Ben je vaak geil? Denk daar s over na.

Dat je jezelf in een kist ziet liggen, dat is een goede voorspelling van de toekomst.
En je bent er wel aan toe waarschijnlijk. Hoe oud ben je?
Als je te jong bent, adviseer ik om er nog even mee te wachten.

Dat je vredig en met een .rustig gevoel wakker werd. Betekend gewoon dat je gelikt of geneukt bent toen je dit droomde.
en dus klaar bent gekomen. Heb je een vriend of wil je er graag een? Je tijd komt wel . Wat is je cup? dat kan ook veel verklaren.


Voor meer vragen beantwoord ik graag!!
heeeeeeeeeeel graaag gedaan Riemke ik hoop dat je er wat aan hebt.


Hou van je !!



Bob

Rik
13 jaar geleden

Bob, TOP!

Hahahaa heerlijk zulke reacties...

Nee maar ik snap het wel, je bedoel het niet grappig. Het is natuurlijk de waarheid en niet meer dan dat

eden
11 jaar geleden

hallo,
ik ben Eden en heb de laatste tijd altijd nachtmerries; dus ik hoopte dat iemand mij bij de laatste kon helpen. Wat betekent hij?

het eerst deel herinner ik me niet goed meer, enkel en alleen dat het over een kind ging dat vermoord was door zijn moeder.
Ik was aan het fietsen met een vriendin, en omdat ze de weg naar huis niet goed wist moest ze ergens gaan wachten op haar mama; ik ben ook blijven wachten. Het was al pikdonker, we reden naar een rij met busstations. Ik kende de plaats; het is dicht bij mijn huis. Dus ik en die vriendin stonden te wachten, en uiteindelijk besloten we naar een andere plaats te gaan, want waar we nu waren was het doodeng. Net op het moment dat we weg wilde gaan liep er een man naar ons. Het was een slager met een groot mes, dat laatste had ik pas later door. Ik en mijn vriendin hebben onze fiets op de grond gegooid en zijn beginnen lopen. Maar die slager was al bij ons en ik liet me vallen over in het gras, er was niet veel ernaast een kanaal. Ik was doodsbang toen ik zag dat die slager gewoon langs die vriendin liep, naar mij. toen hij vlak voor me stond meende ik hem te kennen, maar niet goed hé. (vb; een man die je al een paar keer in dezelfde trein hebt zien stappen als jou.) bij de eerste steek ben ik wakker geworden.

weet iemand wat dit betekent? een serieus antwoord a.u.b? ik heb deze soort dromen al zovaak gehad; ik begin echt schrik te hebben.

prophet
11 jaar geleden

Bent u op zoek naar de beste online help? Bent u op zoek overal
internet naar een professionele en echte spreukgebruiker vinden? Als
uw antwoord op deze vragen "JA", dan bent u bij ons aan het juiste
adres! CONTACT MET ONS OP! We zijn vastbesloten om te bieden precies
wat u op zoek bent naar voor: Snelle en eeuwige resultaten! Van liefde
spreuken om geld spreuken, we zorgt voor de meest authentieke spreuken
die je ooit hebt ontmoet. Als je goed leest op onze website, zult u
zich realiseren dat je hier bent geen toeval. Het lot begeleid je
stappen en maakte je kwam deze site. Vertel ons over de spreuk je
nodig hebt. Wij snijden de beste magische spreuk voor je. Onze service
is niet gratis. Maar onze prijzen zijn redelijk in vergelijking met
het gemiddelde tarief online spreukgebruikers kosten voor hun
cliënten. Neem nu contact met ons op voor een gratis beoordeling van
uw situatie. Magische spreuken zijn zeker de meest populaire vorm van
liefde spreuken. Als we bedenken dat meer dan negentig procent van de
spreukgebruikers indien gevraagd, zal antwoorden dat ze alleen witte
magie uit te voeren, Sommige mensen echter, beweren dat veel van die
magie beoefenaars niet geheel ok. Ze zeggen dat er verschillende
categorieën van verboden spreuken die niet voldoen aan de regels van
de witte magie. Mijn Kruiden heeft geholpen mannen veranderen hun
relaties en bereiken anders onbereikbaar doel. Ze bereiken een punt
van geluk die nooit werd gedacht eerder mogelijk. Uw leven zal
veranderen zodra u aan boord voor deze prachtige reis. U voelt en deze
veranderingen te zien in elk deel van je leven. Contact profeet Baz,
Contact E-mail: prophetbaz@gmail.com

Charlin
10 jaar geleden

Hallo

Ik hoop dat iemand kan vertellen wat het volgende betekend.

Vannacht heb ik gedroomd dat ik naar het werk van mijn ex-man toe ging om hem te vertellen dat ik dood zou gaan.
Hij wilde eerst niet met mij praten, maar toen ik zei dat het belangrijk was luisterde hij.
Toen ik het hem vertelde ging hij zitten en werd ik wakker.

Ik droom bijna altijd over dood. Maar nog nooit over die van mijzelf.
ik hoop dat iemand hiervoor een uitleg heeft!

Anke
10 jaar geleden

Hallo,

Ik zit met een naar gevoel over mijn twee dromen die ik heb gehad.

Paar nachten geleden droomde ik dat mijn moeder plotseling was overreden door een vrachtwagen en in 1 opslag dood was. In mijn droom voelde ik paniek & intense verdriet. Zo verdrietig dat ik er aan leek te bezwijken. Ik werd wakker nog steeds intens verdrietig, maar ook met een naar gevoel. Vervolgens belde ik mijn moeder op om te vertellen wat mij dwars zat. Ze vertelde me toen dat ze inderdaad die ochtend bijna een ongeluk had gehad. Ze was op de fiets en als ze niet goed had uitgekeken, dan had ze een aanrijding gehad met een vrachtwagen!

Vannacht droomde ik weer over mijn moeder. Weer was ze plotseling overleden. Ditmaal was het niet helemaal duidelijk waardoor, waarschijnlijk haar hart. Maar weer kon ik niet omgaan met het verlies. Het wekte zo'n diep intens verdriet bij me op. Weer werd ik met dat gevoel wakker.

Kan iemand mij wellicht vertellen wat deze dromen mij proberen duidelijk te maken?

Alvast super bedankt!

ADA
10 jaar geleden

Lieve meid,

De reacties hierboven zijn allemaal positief en ik kan ermee instemmen. Een andere verklaring heb ik ook niet. Het is wel bekend dat als je jezelf ziet doodgaan in je droom dat je lang zal leven. Natuurlijk is dit niet te geloven voor iedereen. Maar het staat ook in de bijbel en in de koran.

Whitney
8 jaar geleden

Hallo mijn naam is whitney en ik heb laats gedroompt dat ik dood ging, in het begin kwamen er 2 engelen en die zeiden tegen mij dat ik over 2 dagen zou sterven, in mijn droom schrok ik dus ik deed alles wat ik wou doen in mijn leven, ik mocht toen niks zeggen over dat ik dood ging tegen anderen, toen het tijd was moest ik liggen en ik verliet toen mijn lichaam, ik zag me zelf liggen, toen de begravenis er was ging ik naar mijn moeder en huilde ik als een klein kind ik zei dat het me spijt om haar achter te laten. Ik kuste ook mijn ex vriend en daarvan gaf ik afschijt, ik zei dat ik altijd van hem ging houden, en toen vloog ik weg met de andere twee engelen, ik schrok wakker en barste uit met huillen, nu is mijn vraag wat betekend mijn droom :"(