Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Dromen over de toekomst.

Jana
9 jaar geleden

In mijn klas zit een jongen die 's nachts dingen droomt, en dan gebeuren die dingen echt. Hij zegt zelf dat het z' on vijf keer per dag gebeurt. Vorig jaar kreeg hij steeds vaker van die dingen, tot het zo erg werd en hij naar het UZ in Gent is gegaan. Hij heeft daar allerlei tests en zo van die dingen moeten ondergaan, en ze hebben vastgesteld dat hij écht in de toekomst kan kijken. Vorig schooljaar gingen we een herhalingstoets krijgen van wiskunde, en hij wist precies hoe die eruit zou zien nog voor die door de leerkracht was opgesteld. Het is niet zo dat hij denkt: "Hoe ziet de toets eruit?" dat hij dat ook echt te zien krijgt. Maar ik zeg het je: het is echt waar.

wkloosterhuis
9 jaar geleden

weet via mijn droom altijd wat er de volgende dag gebeurt, en soms ook later gaat gebeuren. Ik vertel het ook aan mijn vriend , mijn dromen, dus hij kan dit bevestigen. Ziek worden, doodgaan, noem maar op alles.....een huis wat ik later zie, omdat ik daar t.o. gaan wonen, soms heeft het heel veel betekenis, soms is het gewoon zo simpel dat ik denk , maar waarom droom ik dit en de meerwaarde ik luister er wel naar........ik vraag mijzelf alleen maar af, wat is de meerwaarde van de pre-droom.......mij sterker maken voor het moment dat het gebeurt??? Ik leer hier wel van, en toch de echte...meerwaarde. Dit zou ik graag willen weten

Femke
9 jaar geleden

Hallo allemaal,

Wat leuk dat er meer mensen zijn die de toekomst kunnen dromen. Zelf heb ik het sinds mijn achtste doorgekregen dat ik het ook kon. Daarvoor besteedde ik er nooit zoveel aandacht aan. Net zoals ik er op latere leeftijd pas achterkwam dat ik aura's kon zien. Nu heb ik dit al voor zo lang ik mijn kan herinneren gekund maar het was meer onbewust. Ik volgde de raad gewoon op zonder er bij stil te staan. Misschien dat dat ook wel beter was, omdat als ik erover nadenk ik de laatste tijd eigenlijk dingen alleen maar erger maak. Pas toen mensen er naar vroegen en ik er op ging letten had ik het door. Nu kan krijg ik het soms voor elkaar 's nachts bewust een toekomstroman te hebben. Dromen met betekenis waarvan de handelingen niet echt uitkomen en ook scènes die precies uitkomen zoals ik ze heb gezien. Zo heb ik een keer een 9,5 gehaald voor mijn Frans luistertoets omdat ik toevallig het bespreken van de toets had gedroomd :) voelde me echt een baas xd

Stress zorgt er jammer genoeg voor dat ik of de dromen helemaal niet heb of alleen de slechte dingen zie. Meestal niet de slechte dingen van mijn eigen leven, maar die van een ander. Dit kan vervelend uitpakken voor mij omdat ik vaak denk dat het in mijn leven zal gaan gebeuren. Ik zie de gezichten in mijn dromen nooit helemaal helder dus weet ik van te voren nooit helemaal op wie de droom van toepassing is. Het kan van alles zijn en voor iedereen. Dit brengt veel frustratie. Ik had gehoopt dat iemand hier me er misschien mee kon helpen het duidelijker te maken, maar voor zover ik heb gelezen weet best wel niemand het.

Weet iemand misschien wel wat een hert betekend en dromen waarin anderen en jijzelf jezelf dood? Klinkt misschien een beetje vaag, maar ik ging in mijn droom jagen en zag een hert. Ik mikte en net voor ik de trekker overhaalde was ik ineens het hert en zag ik mezelf schieten. Of mijn beste vriendin die mij vermoord, maar in die droom was het eerder een geschenk.

Maar genoeg over mij en meer antwoorden. Ik heb wat rondgezocht op sites over deze dromen. Jammer genoeg werd er steeds gezegd dat het waarschijnlijk toeval was. Met grote getallen en kansrekenen. Of het verhaal dat je pas na de gebeurtenis besef hebt en je brein je dus eigenlijk als het ware fopt. Zelf vind ik deze verklaringen niet goed genoeg. Hoe hebben anders de antwoorden van de Frans toets kunnen weten, hoe heb ik hele zinnen en gesprekken op kunnen noemen voordat deze echte plaatsvonden? Als het toeval is, waarom is het dan toevallig mijn leven, toevallig dezelfde kamer, hetzelfde beeldje, dezelfde persoon, dezelfde tijd, dezelfde lucht en weer, hetzelfde seizoen en noem maar op. Op een site stond dat je je moet voorstellen dat het heelal niet lineair is. Als het heelal niet lineair is en tijd dus ook niet gebeurd alles eigenlijk tegelijkertijd. Dit zorgt ervoor dat je soms beelden opvangt die eigenlijk herinneringen zijn. En dan niet herinneringen van het verleden maar herinneringen die nog moeten gebeuren. Je herinnert de toekomst.

Zelf geloof ik niet dat wat wij kunnen niet normaal is. Volgens m kan iedereen het, maar net zoals veel andere dingen, vaak met sprititualiteit te maken, verleren we deze dingen. De een iets meer dan de ander. Dit heeft voornamelijk met de opvoeding te maken denk ik. Als je honderd keer te horen krijgt dat je de toekomst niet kunt voorspellen ga je ook geloven dat je de toekomst niet kunst voorspellen en als je er niet in gelooft dan let je er ook niet meer op. Je gaat het negeren, wordt er blind voor en vergeet hoe het moest.
Dit doet me een beetje denken aan een oosters gezegde: noem een man honderd keer een ezel en hij wordt een ezel, noem een man honderd keer een heer en hij wordt een heer.

Hopelijk hadden jullie hier iets aan :)
Het voelt in ieder geval fijn mijn ervaring kwijt te kunnen zonder allemaal rare gezichten.

Groetjes Femke

Anoniem2544
9 jaar geleden

ik droom soms ook over de toekomst maar dat is 2 keer in een maand sommige dingen zijn niet goed te zien en als ik die dag en die tijd van wat ik heb gedroomd dan krijg ik een enorme hoofdpijn. is dit erg??

emilio
9 jaar geleden

ik heb ook drommen over de toekomst dit heeft een steeds grotere invloed op mijn leven op een negatieve manier waardoor ik het probeert te verdringen en zelf blij ben als het geen invloed heeft op mijn leven.
bij mij is het wel zo dat als ik naar de kerk ga en me zelf bezig houdt met dingen van de bijbel dat ik dan een ssort van een knop om gooi waar door ik zeven dagen in de week elke nacht voor twee dagen aan informatie in een nacht te verwerken krijg. de dromen gaan gelukkig niet altijd over mij, maar ze gaan vaak over andere mensen, als of je een film kijkt is het net maaar wel heel erg emotoneel overladen als in dat je voelt en ervaart wat iemand anders voelt en denk,het negatieve van drommen over de toekomst is dat het mij er van weerhoudt om een relatie te krijgen met een vrouw, want als ik haar vandaag ontmoet dan weet ik morgen of dat het wat wordt tussen ons om dat ik de toekomstkan drommen vooraal als het iemand is waar ik in geintereseerd ben , ook zie ik vaak wat de geestelijk toestand is van een persoon... ik heb vaak geprobeerd om de verloop van mij gedroomde toekomst te veranderen maar tot nu zonder succes. tot nu toe heb ik er nooit naast gezeten.
het is wel kut om dingen van te voren te weten ik ervaar hier geen profijt van. daarnaast vertel ik het ook tegen niemand want ik ben bang dat ze het niet begrijpen en dat ze me daar op veroordelen

Pim
9 jaar geleden

Dag mensen,

De wetenschap weet nog niet alles over dromen. Waarom dromen we eigenlijk? Wat is de functie van dromen? De meningen zijn hier over verdeeld. Ik ben van mening dat dromen geen toekomst kunnen voorspellen. Ik droom (meestal) over gebeurtenissen/gevoelens/gedachtes die al enigszins hebben plaatsgevonden. Ik denk dat je gevoelsleven en gedachtes van feitelijke gebeurtenissen van de dag overheersen tijdens het dromen. Stel dat de stelling klopt dat dromen de toekomst voorspellen; waarom word ik b.v. in de realiteit niet achterna gezeten door een reusachtige slang in de gebergte of schiet ik al vliegend vampieren dood met een kruisboog? Wel een leuke vraag/gedachte waarom ik daar dan over droom. zijn het films die dat beïnvloeden?

Mijn conclusie is: het leven is bizar, dromen is bizar!

kenneth
9 jaar geleden

Geacht .

ik ben kenneth ik ben 27 jaar ik heb afgelopen
zeker 2 jaar dat dit in me dromen voor komt
een teken van opletten geblazen of te veel mee bezige zijn .
ik weet niet ma vind het ma heel raar .

het gaat als volgt 1. ik droom dat ik in me woonst rond loop dingen
kan aan raken ma niks werkt niks van stroom en telkens ik me probeer wakker
te krijgen lukt niet ik kom telkens terug in me bed en is als of ik wakker
word maar toch niet en heb dat zeker drie a vijf keer na me kaar
als ik dan egt wakker ben. ben ik heel bang het is lastige om dit te vertellen .
een zal er mee lachen ander zullen er idee over kunnen uiten .

en dit is nog maar het begin heb nog iets waaar ik me zorgen over maak
is dat ik toch al meerder keer gedroomt heb is dat ik een ander planeet
de aarde passeert en de maan rood word en op de aarde valt ik zie me broer in me droom
ook het is best warme dag wel al in de nacht en voel schok gelijk egt ma dan schiet ik wakker . en is het voor bij .

iemand een idee wat me over komt als ik droom voel me er heel raar bij .
dit is voor het eerst dat ik het uit .

Mvg kenneth

Nicky Joëlle
8 jaar geleden

Hi,
ik heb deze dromen ook vaak net als mijn vriendin. we zijn nu pas 14 jaar oud...
Vandaag kwam ze met een verhaal over ons en een meisje die ze nog niet kende, en dat we door een steegje liepen bij hoge flat gebouwen, ze zei het was er stil en er liepen weinig/geen mensen.
Het vreemde is dat ik precies zo`n droom had en daar had ik haar nog nooit over verteld.
Ik had in die droom haar zelfs nog verteld dat ik het herkende...
Misschien is dit het zelfde.
Het raarste is dat we allebei het zelfde hebben gedroomd, alleen blijven we nu zitten met de vraag wat we er mee moeten en waarom het gebeurd.
Alleen is er natuurlijk niemand die ons zou geloven.
G.r. Nicky

gaia
8 jaar geleden

Help ik heb dromen over de toekomst bijvoorbeeld een keer had ik een mens in mijn dromen een soort apenmens en nu heb ik een foto en de naam gister gehoor ik heb hem eerder ondekt, ik had hem in mijn visioenen. Mijn ouders hebben een keer gezien dat ik een visioen had.... Ze zieden dat me ogen helemaal wit waren en geen pupillen of oogkleur over mijn hele ogen, ook niet aan de achterkant en toen ik wakker werd waren ze gewoon op dezelfde plek maar ze waren heel klein zeiden ze , ik ben bang dat ik krachten heb, toen de eerste keer dat ik dat had.......... Had ik ineens geen..... Emoties meer ik heb steun nodig.......... Want ik ben bang van mezelf

Boodschap
8 jaar geleden

Niet nodig, jij bent jouw zelf als je daadwerkelijk de gave hebt om te zien is dat een deel van jou. Mits jij je bezig houdt met geesten demonen of hekserij dan mag je bang worden want dan heb jij je met de verkeerde kant ingelaten, de enige manier iscdan vragen om hulp en vergeving van de hoogste macht de creator van alles ik noem hem Elohim Joshua andere god . Zo niet, om arm het luister, zoek het niet op, laat het komen. Het wordt je vanzelf duidelijk wat je er mee moet doen. En wil je er echt vanaf dan is onderdrukken en negeren de enige oplossing. Maar let wel dan onder druk je jouw zelf dus dit heeft op langer termijn ook problemen.

kasmi
8 jaar geleden

hallo , deze zou ik ook graag willen begrijpen soms denken vrienden dat je overdrijft en lijkt het niet echt geloofwaardig, maar heb het al sinds mijn 12 jaar dat ik vaak dingens droom die uitkomen maar het zijn codes en nooit een te lange droom ,
bv ik droomde in 1995 op een zaterdag op zondag dat ik mij schoor maar ik scheerde maar de helft van mijn baard en snor , zondag kocht ik een auto waar ik heel veel ellende aan had , in 2007 12 jaar later droomde ik dezelfde droom , die dag ging ik optreden
en was er een vechtpartij waar ik niet werd betaald , onder dit begreep ik dat ik een halve zaak ga doen , en nog vele meer nog een voorbeeld , droomde ik verschillende malen dat ik kaal werd , dezelfde dag nog kom ik iets tegen waar ik geld ga verliezen ,bv in 2003 werd dezelfde dag mijn auto gesleept en in 2006 ook weer was mijn versterker kapot tijdens een feest waar al mijn luidsprekers kapot waren enz... deze codeert plotse verlies van je gelden ,en als ik bv zee of schip droom zijn het meestal penale boetes , als ik vuur droom dan is het ruzie en noem maar op , dit al ongeveer 30 jaar , altijd zelfde codes en dromen
dus moet er toch iets zijn ,niet ? meestal zeggen islamieten bv dat je echt moslim meot zijn en je gebeden moet uitvoeren en je moet een imam zijn daarvoor , dat ben ik helemaal niet ik bid ook niet , en ik zie ook dat het ook bij niet moslims voorkomt , dan klopt het sowiso niet , wat is het dan ? wil het graag begrijpen is het god ? een 6e zintuig , gave ?

Katia
8 jaar geleden

Ik droomde dat iemand me de kaart voorspelde. de kaarten die werden gelegd waren van oude origine dus antieke kaarten, ze waren groot in volume. Het waren mooie sierlijke kaarten. Op die kaarten stonden kastelen, mooie kastelen en die stonden op een berg. Het waren vooral kaarten zoals klaveren, harten nummer 10, er werden enkel alleen kastelen gelegd.
Ik had daar een goed gevoel bij maar weet of kan iemand me de betekenis hiervan geven?

mvg,

K

iemanddiehaarnaamnietwilzeggen
8 jaar geleden

ik heb heel vaak dit soort dromen, en dan heb ik ook nog dat ik dan een keer denk 'dit komt me bekend voor, ach dat heb ik vast weer eens gedroomd' en dat ik dan 1 of 2 jaar later dat weer zeg op precies de zelfde plek en ongeveer het zelfde moment met de zelfde personen en dezelfde kleren enzo, dat ik dan weer denk dat ik dat al heb meegemaakt en dat ik dan dat 1 keer droom en 2 of 3 keer meemaak in het echte leven.

Anoniem41
8 jaar geleden

Hoi mensjes,
Ik heb dit ook al best lang, en
De laatste tijd heb ik het gevoel dat
Het ook steeds sterker word. Ik had
Bijvoorbeeld laatst een toets van
Rekenen waar ik niet (goed) voor had
Geleerd. Maar toch bleek ik er een 10
Voor te hebben! Hetzelfde geld voor een
Aardrijkskunde toets van laatst. Dus met
Andere woorden: vroeger had ik eens in de 3 maanden een toekomst droom, en nu eens in de week én een soort voorgevoel
Van wat ik het beste doen kan. In het begin
Vond ik dit best eng, maar de laatste rijd vind ik het eerder handig. Maar ik vraag me af of het inderdaad een soort superkracht is, of je onderbewuste die iets tegen je zegt ofzo, maar aan de andere kant denk ik dat
Je er maar gewoon het beste van miet maken, en je 'kracht' goed te gebruiken. Trouwens, iemand uit mijn klas heeft dit ook, en zei zegt dat ze die voorspellingen zelfs overdag opeens heeft, maar dat betwijfel ik, want dan zegt ze bv dat ze haar opa zag sterven en 6 jaar later gebeurd het echt, en dan vind ze dat ze dat voorspeld heeft. Dus ik denk dat je 2 kanten hebt: dat je het zelf groter maakt, of dat het gewoon gebeurd, if het nou toeval is if niet.
Groetjes, anoniem 41

Robin
8 jaar geleden

Hallo allemaal,
Ik ken zulke dromen precies!! Mijn verhaal is dat toen ik in groep 8 zat ook zo'n droom had. Ik had gedroomd over het eindejaarsfeest, het was echt een hele korte droom want ik wist er echt maar heel weinig van maar uiteindelijk kwam die droom uit. Soms heb ik ze nog steeds, niet zo vaak als vroeger, helaas. Een tijdje geleden had ik een droom waarin ik thuis kwam van mijn oma haar huis, (vermoed ik) de rest van mijn familie pakte hun spullen uit terwijl ik naar boven liep. Ik kwam boven en ik deed iets maar ik werd van de trap afgeduwd door iets zwarts, heel vreemd maar het voelt zo echt aan. Deze droom onthoud ik altijd, voor het geval dat ik door iets van de trap afgeduwd word ben ik voorbereid.

Ik heb toch echter een vraag, hoe krijg ik meer van dit soort dromen? Ik wil graag toekomstdromen hebben en ik vindt ze ook leuk maar nu ik ouder word heb ik het gevoel dat ik ze heel weinig meemaak. Ik ben nu 16 en vaak had ik vroeger zulke dromen. Degene die deze vraag kan beantwoorden ben ik echt voor eeuwig dankbaar!! (Btw is het ook mogelijk andere gaves te ontwikkelen? Ik zie dit namelijk als een gave.)

Met vriendelijke groetjes,
Robin.

Kk
8 jaar geleden

Ik heb ook wel eens het idee als ik op een nieuwe plek ben, dat het me bekend voor komt en ik ga twijfelen of ik het nou gedroomd heb of niet. Meestal onthoud ik mijn dromen namelijk niet. Bij de paar dromen die ik heb kunnen onthouden is er 1 waarin ik in een vliegtuig zit die plotseling recht naar beneden duikt en ik in de cockpit kan kijken. Nou is er een kans dat dit ooit zal gaan gebeuren omdat ik veel reis en stel dat het gebeurt dan kan ik zeggen ja ik heb voorspellende dromen, maar als het niet gebeurd tsja.. niet alle dromen hoeven uit te komen. Het kan voor een deel toeval zijn misschien.

ANONIEM1
8 jaar geleden

YOOOO,

Ik heb dit ook dus vandaar dat ik t opzoek '' kun je dromen over de toekomst?? '' ik heb laatst 4 a 5 keer meegemaakt dat ik een moment uit mijn droom in het echt herkende wtffff... bijv ik was op schiphol in de rij, en toen kwam iemand die mij vroeg van '' hallo, mag ik iets vragen??? OH nee laat maar ik heb het al gevonden '' k herkende zn gezicht alles en toen hij mij aankeek zn blik wtf.... en nog veel meer dingens.

Iemand vertel pls wat dit is dit is kapot grappig.

8 jaar geleden
Beheerder

Waarom het onbewuste met zulke op zich triviale dromen komt weet ik niet, maar het toont wel aan dat het onbewuste of de geest soms tot in de kleinste details zaken vooruit "weet".
Nu is het ruimte tijd continuüm een virtuele sfeer, want alles is per definitie psychisch, dus we weten niet eens zeker of ons leven niet een grote droom is, waaruit we ooit zullen ontwaken.

Lisa181&
8 jaar geleden

He,

Heb dit ook veel. Beheers het alleen nog niet goed. Droom erover en als het dan echt gebeurt dan is het steeds van dit heb ik al eens gezien. Vandaag ook weer. Viel van het paard en daarna stapte ik weer op. Precies dat stuk had ik al een keer gezien. Vind het vrij raar en ja als je het zegd kijkt iedereen je dom aan. Het zou fijn zijn als ik het wat meer onder controle kon krijgen. Weet iemand hoe?

8 jaar geleden
Beheerder

Het is niet zo, dat je het lot kunt "sturen".
Ook al heb je het gedroomd, komt het meestal toch onverwacht en herinner je dat pas als het gebeurt.
Een soort Déjà Vu.

Het is zeker niet "dom" het komt zelfs vrij vaak voor dat je dingen vooruit droomt.
De meesten geloven het niet omdat ze teveel in het materialisme en uiterlijkheden vast zitten, of dromen als bedrog beschouwen en dát is pas echt dom.

schrijver
8 jaar geleden

hallo ,

ik zal het kort houden mijn naam zal ik niet prijs geven nu nog niet maar zouden jullie m een plezier willen doen en exact jullie verhalen vertellen over de toekomst DIE JE GEDROOMT HEBT EN ZIJN UITGEKOMEN.

want als het echt allemaal klopt dan zitten we met een groot probleem

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXxx

alvast bedankt

Email door beheer verwijderd



1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.

8 jaar geleden
Beheerder

Schrijver.

Zou je het fatsoen op kunnen brengen om jezelf kenbaar te maken en eerst eens toestemming te vragen aan het beheer alvorens anoniem de meest intieme details van leden op te vragen, of zomaar op een nog onbekend E-Mail adres te gaan reageren, waarmee je wie weet wat kunt gaan doen? Ook kan het niet de bedoeling zijn leden te werven voor andere sites met gratis reclame op dit forum.

Ik raad dan ook niemand aan hierop te reageren.

Dit forum biedt ruimte genoeg voor zulke dromen.

Ik verzoek je dus dat E-Mail adres te verwijderen.



1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.

E
8 jaar geleden

Ik ben nog best jong (14) en ik weet dat veel mensen zullen denken dat ik mezelf voor de gek hou of dat het komt door de puperteit. Maar ik droom al best wel lang telekens wat er gaat gebeuren inclusief gebouwen gezichten woorden alles. Ook bijv locaties waar ik nog nooit eerder ben geweest heb ik over gedroomd en toen de vakantie kwamen we in dat huisje terecht precies alles het zelfde enzv (ik had voor die droom nog geen foto's gezien) en dit is 1 voorbeeld van meerdere dingen die ik droom en daarna uitkomt. Ik zou graag willen weten wat het betekent.

8 jaar geleden
Beheerder

Soms komt het voor dat je dingen vooruit droomt.
Ook bestaan er Dejavu ervaringen. Waarbij men het gevoel heeft die situatie eerder te hebben gezien.
Deels is dit te verklaren doordat uit onderzoek is gebleken dat de hersens een fractie eerder een beeld hebben herkend dan het bewustzijn.
Maar niet alles is op die manier te verklaren.
Er zijn altijd mensen geweest die een stukje toekomst konden zien.
Toch maken de vele parameters die nodig zouden zijn iets voorspellend te dromen het bijna onmogelijk situaties vooruit te kennen. Immers al die factoren of personen hebben een eigen invloed en leven.
Desondanks komen proscopische dromen voor maar zelden exact zoals je ze droomt.
Dus eerder symbolisch of ruwweg inhoudelijk. Hoewel vreemd genoeg details die soms helemaal niet relevant lijken exact kunnen worden weergegeven. Pas op het moment dat je die ziet schiet dan soms een droomfragment te binnen.

Dat sommige zaken vooruit vast lijken te liggen, betekent niet dat alles strikt vastligt want dat is onmogelijk en te complex.

vera v/d reest
8 jaar geleden

Zie je plaatjes of echt een moment (zoals een filmpje)????
Ik zie alleen maar een plaatje en dan komt het die week of de volgende dag ook echt uit.





Deze discussie is gesloten.