Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

dromen uitleg

Naxa
13 jaar geleden

WC staat voor valse schaamte (psychologisch) het ontlasten en bevrijden van de ziel. Het omhelzen betekenen weerzien van oude bekenden en schouders staan voor doorzettingsvermogen. kussen geven betekent een romanceg; kussen krijgen, je wachten wordt beloont; een man- je krijgt niet altijd wat je wenst. Ergens beschut of onderdak schuilen, je verlangt naar geborgenheid.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. (Dat met een WC is reeds gebeurd, meestal binnen enkele dagen heb je gehuild of bij iemand je ziel uitgestort).

habiba
13 jaar geleden

Dag,

Ik heb (vond ik in mijn droom) zo een enge droom. Ik was op het werk en opeens verloor ik al mijn tanden, stuk voor stuk maar, het begon met een kies die los zat. Uiteindelijk verloor ik alles, maar ze waren ook verguist, dus geen hele tanden eruit, maar in kleine delen.

Vond het eng, wat zou het betekenen?

Elin
13 jaar geleden

Hallo allemaal,
Ik heb nu al twee keer gehad dat ik twee nachten achter elkaar droomde dat er een kudde stieren achter me aanzit of er ineen een hele grote aap op zoek naar me is of nouja, in ieder geval een hele enge droom waar dieren in voor kwamen die achter me aan kwamen, waarna ik wakkerschrok, hier kan ik niets over vinden op internet en vraag me af wat het betekent. Heeft iemand hier misschien antwoord op?

julia
13 jaar geleden

Ik had een rare en enge droom ik was op een racebaan en ik stond midden op weg ik zat vast geplakt en kon geen kant op toen kwamen de raceauto's en ze redden dwars door mij heen na drie rondes werd ik wakker wat zou het betekenen?

Niempje
13 jaar geleden

Hallo,

Ik droomde afgelopen zondag over mijn nieuwe vriend en zijn gezin.

Ik droomde dat ik bij hem in zijn ouderlijk huis kwam samen met mijn dochtertje en zijn vader en oom aan het kaarten waren.
Zijn ouders heb ik trouwens nooit ontmoet omdat zijn moeder enkele jaren geleden overleden is en zijn vader nog niet omdat het vrij pril is.Maar in mijn droom stond mijn vriend mijn op te wachten en zei tegen mij dat mijn moeder wel in de woonkamer zat.Ik liep door naar de woonkamer en daar zat zijn moeder en was een babytruitje aan het breien en gaf deze aan mij.En zelfs in mijn droom dacht ik al:Mijn dochter en zijn zoontje passen daar toch helemaal niet in?Er zijn de laatste tijd wel heel veel 'toevalligheden' en gebeurtenissen rondom ons.Ik ken hem nog van vroeger en toen vonden we elkaar al wel leuk,alleen is er nooit iets van gekomen.Maar hoe raar het ook klinkt,het lijkt wel alsof ik mijn 'soulmate' heb gevonden.Hij weet wat ik denk zonder hierover een woord te hebben gezegd en v.v.Ik weet dat een droom als dit haast tegen het paranormale aanzit maar hoop toch een verklaring te vinden voor deze droom.

Alvast bedankt voor de gedane moeite.

Niempje.

Farish
13 jaar geleden

Ik droomde over brand(vuur)
Vuur in huis, die ik heb uitgeblust
Dit is wT ik nog weet over die droom

Kristianne
13 jaar geleden

ik droomde dat ik straf kreeg omdat ik iemand wou redden

Julia
13 jaar geleden

Ik droomde vanacht het volgende en kan nergens vinden wat het betekend maar ik zit er wel mee;

Ik ging gewoon met de fiets naar mijn werk in de supermarkt, daar aangekomen werd mij verteld welke gang ik moest vullen dus dat ging ik dan maar doen. Rick, de jongen waar ik gevoelens voor heb in het echte leven, moest ook werken en moest de frisdrank bijvullen. Rick en ik ouwehoeren veel tijdens werk, daar komen ook mijn gevoelens vandaan, dat deed hij nou ook weer. Totdat er een nieuw meisje langs kwam lopen, ze was net nieuw en was niet veel aan het doen. Rick ging terug naar zijn gang om verder te vullen. Op de een of andere manier kwam dat meisje steeds langs... Ik vond het niet leuk om te zien dat hij steeds naar haar keek... Op een gegeven moment moest ik even die kant op lopen (ik weet even niet meer waarom), toen zag ik Rick en dat meisje een soort boogschuttersbeweging maken (Rick stond dicht achter haar en samen deden ze hun rechter arm omhoog om een soort onschuldig wapen vast te houden). Ze stonden in de gang die ik in het werkelijk leven altijd moet vullen. Hij vond haar leuk en zij hem, dat kon ik zien aan de manier waarop ze elkaar aankeken. In het echte leven heb ik dit meisje nog nooit gezien. Ze had donker, kort haar, ze was een beetje getint en had bruine ogen.

De jongen heet in het echt niet Rick.

Alvast bedankt!

Evalien Reitsma
13 jaar geleden

Hallo allemaal,
Ik droomde laatst dat ik ergens buiten liep en in de verte een bekende zag, die naar mij zwaaide. Opeens stond tussen mij en die bekende een man waar ik kortgeleden (5 maanden terug) een verhouding mee heb gehad. Achter mij stond mijn eigen man. Opeens gaf mijn ex-vriend me een zoen op mijn wang en zei: ik mag haar toch wel een zoen op haar wang geven? Plotseling zat ik in een slaapwaakmoment en lag mijn ex=vriend achter me een betastte me en lag tegen me aan te rijden. Ik voelde dat ik helemaal verlamde en kon geen woord uitbrengen. Ik voelde zuiver zijn lichaam en de betastingen. Ik probeerde mijn man te roepen, maar dat lukte niet. Na herhaalde pogingen kon ik uit het slaap/waakmoment wakker worden en kwam er weer geluid uit bij me.

Ik ben hoogsensitief en dat ontwikkeld zich steeds meer. Zelfs de gedachten van mijn ex-vriend komen dag en nacht bij mij binnen en voel en hoor ik zelfs letterlijk dat hij nog steeds met mij bezig is en mij niet kan vergeten. Soms zelfs zo erg dat ik er beroerd van wordt. Ik probeer die gedachten van hem te blokkeren, maar dat lukt me maar niet. Kan het zijn dat hij mijn tweelingziel is die ik ben tegengekomen in mijn leven en dat ik voor de rest van mijn leven een 'lijntje' met hem heb?

Wat zegt dit allemaal?

coba
13 jaar geleden

Hallo

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat mijn droom betekend.
Ik ben vorige week naar de huisarts geweest voor informatie van een spiraaltje.
Nu droomde ik die nacht dat ik bij de huisarts was voor het plaatsen van een spiraaltje
ze hebben eerst een echo gemaakt van mijn buik.
Toen bleek dat ik 11 weken in verwachting was.
Wat betekend deze droom???

Nic
13 jaar geleden

Werkelijkheid:
Ben single vrouw en woon alleen.
Genoeg vrienden en leuke job.

Graag wil ik een uitleg horen over de volgende droom:

Ik heb een zoontje van een jaar oud, omdat ikm oet werken breng ik hem naar mijn zus en mijn zwager.
Eenmaal op mijn werk kreegik telefoon van mijn zwager of mijn zoon wel patat mocht en een frikandel.
Ik zeg nou neej lijkt me niet verstandig vor zown klein knulletje geef hem maar gewoon broodje met kaas en jam.

Toen ik hem ging ophalen was hij heel verdrietig want hij moest met tegenzin zijn patat en frikandel opeten, ik vet boos op mijn zwager natuurlijk.
Mijn zwager zei: Nic doe normaal hij is een jaar, hij kan alles eten wat hij wil, hij moet niet zeuren...
Waarop ik zei: het is mijn zoon en ik bepaal wat er gebeurd en als jij belt om te vragen en ik zeg neej en je doet toch jah waarom bel je dan
Zwager; om je testen hoe jij als moeder ebnt, je doet je kind te kort
Ik schreeuwen: het is mijn kind! en ik bepaal wat er gebeurd en hoe het gebeurd! het is mijjn kind en mijn opvoeding, hebben jullie niets mee te maken
Toen pakte hij mijn zoon op en gooide hem in mijn armen en ik moest snel weg wezenhij wou ons nooit meer zien want ik was een kindermishandelaar en hij zou me nog wel pakken

Tijden later mijn zoon was een grote jongen (jaar of 12 denk ik) toen kwam mijn zwager weer aan de deur en schreeuwede ik heb je gewaarschieuwd je blijft van je kind af en je doet het allemaal fout. toen zei ik weer: het is mijn kind dus waar bemoei je je mee en toen pakte hij zijn gweer en schoot. Maaar voordat de kogel mij raakte schrok ik wakker...

Wie kan mij helpen met de betekenis???
Ik wordt er namelijk beetje bang van, want wat betekend dit???

Melissac
13 jaar geleden

Ik droomde dat ik rond reed in mijn vroegere buurt. Ik was verdwaald en alleen. Er waren meer figuranten aanwezig.
Ik had een boek uitgebracht. Onderweg naar huis was de titel. Het was een autobiografie.
Er kwamen slechte geesten in voor en een oud vrouwtje werd alleen gelaten en stierf.
Zo raar word je wakker ervan.
Ik moest het even kwijt.
Betekent het nou dat ik mezelf juist kwijt raak of mezelf hervind?

Nikolas
13 jaar geleden

Ik was met mijn vriendin. Het was overdag in een straatje het was wit bewolkt. Het leek wel Belgie of Frankrijk.. Mijn auto stond rechts geparkeerd. Er kwam een auto aan met mannen erin, die stopte achter mijn auto. De mannen stapte uit. De mannen (leken op arabieren of marokanen), modern gekleed en alsof ze 2 dagen niet waren geschoren, wilde ons doden met wapens. Ik reageerde direct en pakte de wapen af van de eerste man en schoot de man door z’n hoofd en de andere twee (of 3) schoot ik ook dood. Het bloed spoot alsof het regende na het schot en de druppels kwamen over mij heen en op mijn kleding. Ik vluchte samen met mijn vriendin weg met de auto. In de verte hoorden we de politie. Eenmaal aangekomen langs een wegrestaurant als route 66 in Amerika met een soort tafelberg aan de horizon op de achtergrond. Het was aan het schemeren. Kwam ik bij het tankstation een oude vriendin tegen. Anita zag er erg mager en bleekjes uit, erg ongezond voor een hindoestaanse meid. Ze zei "Hoe gaat het het?" en ik zei ‘Wat zie je er slecht uit!’ en meteen er na leek het alsof ze bloed overgaf met stukjes rode vaste dingen erin, als kots met bloed. Alles over mij heen. Ik voelde me vies en wilde nieuwe kleding. Daarna ging ik naar de winkel om nieuwe kleding aan te doen achter de pompstation of in de ruimte boven de pompstation. Ik liep rond in de winkel en liep een trap op en af en wist dat de winkel van een slechte man was. Hij had donkerblond met blauw ogen, stevig gebouwd en had walllen onder z’n ogen, dus de kleding die ik had steelde ik van hem. Het was erg warm, hij zweette en ik zweette alsof we rond de evenaar waren. Ik vluchte weg met mijn vriendin naar een wit huis verderop om daar te schuilen. Het huis had 1 verdieping op de beganegrond met een donker punt dak waar de zolder zich bevond. Het lag gelegen in de woestijn met wat heide achtergrond zoals in een western film. Het leek leeg en verlaten, ook al zou er iemand thuis zijn, ik wilde nog steeds naar binnen om daar te rusten en om intiem te zijn met mijn vriendin. Eenmaal binnen bleek dat de vrouw eigenaresse ons had opgemerkt en ze alermeerde haar man. Een ruit brak tijdens de woede uitbarsting van de man en de man schreeuwde en we vluchte weg...en toen werd ik wakker.

sierra
12 jaar geleden

Ik zit erg met dit in mijn maag

Als vanaf jongs af aan droom ik af en toe iets dat uitkomt. Als ik wakker wordt weet ik dat het "zo'n" droom is en tot nu toe is de strekking ervan altijd uitgekomen.
Een paar maanden geleden droomde ik dat mijn dochter en vriend op bezoek kwamen met hun dochtertje. Voor de duidelijkheid, ze hebben nog geen kinderen.
Ze kwamen eten en ik weet nog precies hoe ze eruit ziet, praat etc. Ook zag ik mijn dochter en vriend wat ouder dan ze nu zijn maar het was niet in de hele verre toekomst.
Vorige week heeft mijn dochter de relatie verbroken en nu vraag ik mij af waarom ik het heb gedroomd.
Zoals het er nu uitziet zal de droom niet uitkomen

etienne
12 jaar geleden

ik droom dat ik in een kamer zit met alleen maar poep overal om me heen op het plafond op de muren op de grond alles er komt zelfs poep uit mijn mond hoeveel ik ook uit spuug er blijft maar poep uit mijn mond komen kan iemand mij dit uitleggen

Nana
12 jaar geleden

Hey iedereen

Er is een droom van gisteren. Ik wil dat echt weten wat het betekend. Maar ik herinnerd me heel vaag en de laatste tijd mijn dromen zijn nogal heel donker en elke keer in den nacht. Ik droom ook vaak over verhuizen en al. Ik ging naar een kamertje. Maar in die kamer zag ik een groot mooi doos op de bed. Ik dacht dat is een wensdoos voor mijn verjaardag. Maar ik heb geen wens gedaan. Ik deed gewoon die doos open. Ineens zag ik een kostuum. Filip verschijnt ineens voor mijn neus hij had die kostuum al aan en kijkt naar de spiegel. Hij vind die wel mooi. Ik zei tegen hem dat ik terug hetzelfde kostuum had gekocht, maar ik ben niet zeker van dat hij mooi gaat vinden. Daarna zit hij naast mij... hij begon te praten over "dat hij me terug wou zien en ook een paar keer wil afspreken." Maar ik zei "heb je geen vriendinnetje enz. Is het niet raar dat ge met me terug wil afspreken en al." Inplaats van een cadeauke voor mij heb ik aan filip gegeven... Maar elke keer als ik droom over manne die ik echt super graag zie... dan ben ik heel afstandelijk. Langs de andere kant, ik ben altijd bang in mijn dromen dat filip me verlaat ergens in midden of no where... en dat is ook een paar keer gebeurt. Maar ik wil echt weten over die doos. Ik vraag me echt af wat het betekend. Betekend dat ik naar filip verlangt? Hmmm ik ben al lang over hem. Mja... ik ben echt nieuwsgierig over die droom. Let me know ;)

Isabella
12 jaar geleden

Ik droom al 2 jaar iedere nacht over dezelfde persoon.

Ik leerde deze persoon kennen toen ik terug naar school ging.
Na hem een maand te kennen begon ik over hem te dromen.
Drie maanden later kregen we een relatie.
Na 4 maanden maakte hij het uit. (ik heb sindsdien geen contact meer met hem)
Nu, 1,5 jaar verder, droom ik nog steeds iedere nacht over hem.
In deze dromen hebben we nog steeds een relatie, precies zoals het toen was.
Ik begrijp er daadwerkelijk niks van, wat hebben deze dromen toch te betekenen?????

Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven....

lore
12 jaar geleden

bent u helderziend ?

Topaascat
12 jaar geleden

Hey,

Ik heb van tijd tot tijd een terugkerende droom:

Ik bevind me in de auto (soms aan het stuur, soms niet) en we rijden doorheen het verkeer.
Wanneer we echter een rood licht tegenkomen en ik wil remmen vertraagt de auto wel maar komt nooit tot stilstand (hij schuift zo traag vooruit nog) wat leidt tot paniek want ik bots bijna tegen bijvoorbeeld voorliggers of ik rol verder tot op het kruispunt...Nooit bots ik maar ik sta wel doodsangsten uit terwijl ik moet manoevreren.

Ik heb deze droom nu al 6-7 x gehad doorheen de laatste jaren en vraag me eigelijk af wat de betekenis hiervan is.

Topaascat
12 jaar geleden

Volgens mij wilt het gewoon zeggen dat je echt heel veel van hem gehouden hebt.
Je wilt hem liever je eigen kado (de doos) geven zodat hij gelukkig wordt dan het bij te houden.
Misschien is je verstand over hem, maar je hart nog niet?

Topaasscat
12 jaar geleden

PS: bovenstaande was voor nana bedoeld

Elise
12 jaar geleden

Hallo,

Kan iemand mij helpen de droom uit te leggen waar ik vannacht wakker van schrok, en waardoor ik weer moeilijk in slaap kwam.

Ik droomde dat ik in een oud- voor mij onbekend- huis was. Ik werd daar door een onbekende mannelijke figuur vast gehouden en hij wilde informatie van mij, waarvan ik niet meer weet wat. Hij bedreigt mij met de dood. Doodsangst is aanwezig. Plots zijn ook mijn twee jongste kinderen er. Ik denk na over ontsnappen, maar dit wordt nu bemoeilijkt, omdat zij er ook zijn. Ik kijk uit het raam en zie een huis haaks op het huis staan waarin ik ben. Ik kan door het raam kijken. Ik zoek mensen om te waarschuwen en ons te helpen. Plots zie ik mijn vader. Ik kan vanuit het raam overspringen naar het andere raam, maar het is wel hoog. Ik wil eerst de kinderen veilig stellen. Mijn vader maakt een soort bruggetje waarover ze veilig kunnen vluchten. Plotseling zijn mijn andere kinderen er ook. We zijn veilig en mijn vader keert terug naar de plek des onheils. Er breekt een brand uit. Wij willen naar beneden vluchten en hij zorgt ervoor dat wij eerst kunnen gaan. Samen met de verkeerde persoon zijn ze in het vuur. Ik sta beneden met de kinderen en kijk omhoog. Het is een soort kerktoren geworden die in brand staat. Het stort in en mijn vader en mijn ontvoerder worden bedolven onder de brandende balken en komen om. Ik huil, schreeuw om mijn papa, mijn papa, mijn papa is dood. Helemaal over stuur schrik ik wakker. Ik kan met moeite weer in slaap komen en als ik weer slaap gaat mijn droom verder. Het enige wat ik daarvan weet is dat mijn vader ineens weer ongeschonden er is.

Elise

Fien
12 jaar geleden

Misschien kan iemand mij helpen met de betekenis van mijn droom.
Ik heb de droom kort samengevat.

Sinds een aantal nachten heb ik veel last van nachtmerries, heel vervelend! Nu droomde ik vannacht dat ik aan het water stond en er zat een zwaan op de kade, ik keek naar de zwaan. Andere mensen, ik kon ze niet zien, begonnen de vleugels uit de zwaan te trekken. Toen zij dit deden veranderde de zwaan in een engel en werden de vleugels uit de engel getrokken. Ik schreeuwde heel hard dat ze moesten stoppen, maar ze gingen door. Ik was er in mijn droom naar van. Toen heel plots was ik ineens met heel andere dingen, samen met een vriend, bezig en ik zag in mijn ooghoek de engel staan, blauwe joggingbroek aan en een wit t-shirt, hij riep duidelijk mijn naam maar ik reageerde niet en dacht heel bewust...nu niet, ik ben aan het dromen...
Toen werd ik wakker met een heel naar gevoel...

Wie kan mij uitleg geven?

Groetjes Fien

Mirtle
12 jaar geleden

Hai,

Ik droomde dat het opzetje van mijn ring verdwenen was, het goud was eraf het leek nep, maar mijn
ring was wel heel. Ik ben heel nieuwsgierig. alvast bedankt.

Groetjes Mirtle

Shugocharalove
12 jaar geleden

Wat zijn dromen nou echt?Zijn ze echt bedrog of een teken van het leven?
Dat vraag ik me steeds af.





Deze discussie is gesloten.