Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

soldaat waarom

chrono
9 jaar geleden

afgelopen maandag droomde ik een droom.wat betekent het dat is de vraag.

ik droomde dat ik een soldaat was maar niet zomaar een soldaat. ik wat meer een soldaat als in de serie stargate (een scifi serie). ook de cast van die serie kwam erin voor.

mijn naam was elin althans dat werd geroepen. ik liep heel hyper naar de vrachtwagen en kreeg een geweer maar ik was teleurgesteld omdat een gewone automatische geweer kreeg en zei hallo dan geef mij nog een shotgun. tegen de gene die mij de geweer gaf. daarna liep ik naar een af gebakerd plek. daar achter stonden netjes in rijtjes kleine robots en ik begon ze kapot te schieten. daarna was ik opeens in een huis, ik moest ergens heen omdat misschien mijn kind zou afgepakt worden omdat ik een soldaat was. ik wilde bewijzen dat ik goed was en niet een slechte soldaat als ze beweerde, terwijl dit al doorgeven was maar dat werd niet geloofd. ik liep weg.

daarna werd ik wakker van de wekker

het vreemdste is dat ik niks te maken heb met dat ze mijn kind willen afpakken. dus dat kan het niet zijn. het is wel dat ik laatste tijd niet lekker in mijn vel zit.

angel1234
9 jaar geleden

Beste,

Het gaat er niet om in het echte leven dat ze je kind willen afpakken. Het gaat erom dat je je ergens mee bezig houdt waar je innerlijke kind ondergesneeuwd wordt. Zodat dat kind geen rol meer speelt in het Nu, en dat is funest. Je innerlijke kind moet altijd levendig en aanwezig zijn in het Nu. Een geweer staat ervoor dat je je onderdrukt voelt (door iemand, een man?) en het huis voor het innerlijke zelf.
Het kan zijn dat je het gevoel hebt aan een man (je vader misschien?) jezelf te moeten bewijzen? Wat ten koste gaat van je innerlijk kind.
Je moet jezelf erkennen en waarderen en beseffen dat je je niet hoeft te bewijzen, om geaccepteerd te worden. Als je jezelf accepteerd is het goed. Doe geen dingen die innerlijk niet goed voelen.

Chrono
9 jaar geleden

Wow dank je daar heb ik nog niet aan gedacht. Het is inderdaad dat ik het gevoel heb dat ik mij anders moet gedragen dan wie ik werkelijk ben. Mijn vriend wil dat ik mij verander en dat vind ik niet. Nogmaals dank je wel.