Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

3 Manen en een ramp.

Gragas
9 jaar geleden

Ik droomde over 3 manen.

Ik was met mijn vader aan het werk in de achtertuin, toen ik plots naar de hemel staarde. Ik keek naar de maan die vrij goed zichtbaar was op klaarlichte dag. Toen ik zo aan het staren was viel de maan naar beneden voorbij de horizon. Ik kan me herinneren dat ik schrok, toen er plots een nieuwe (andere) maan stond die veel groter was de maan zoals wij die kennen. Er kwamen nog 2 manen bij, er stonden er plots 3 aan de hemel op klaarlichte dag. Ze verschilde niet veel van kleur, maar ze waren wel identiek. Ze bewogen op onnatuurlijke wijze en paste zich ook telkens aan qua grootte.

Toen besefte ik dat het ongewoon was, en misschien wel voor een grote ramp kon zorgen. Ik dacht plotseling aan de waterstanden die worden bepaald door de stand van de maan. Ik zei tegen mijn vader, dit klopt niet, dit gaat voor problemen zorgen. Enkele minuten later zagen we een enorme vloedgolf (zo'n 100 meter hoog). Ineens leek ons huis aan het strand te staan, terwijl ik op de Veluwe woon. Alles werd overspoeld, maar we dreven mee met de golf, uiteindelijk nam de golf af en landden we in Breda. Inmiddels was het 's avonds en in Breda was een feest aan de gang. In Breda had eigenlijk niemand in de gaten wat er was gebeurd of aan de hand was, toen het verhaal met de oorzaak de ronde deed was iedereen in rep en roer.

Plotseling schoten er ongeveer 12 raketten (vuurwerk) vanuit heel Nederland, richting de 3 manen. Dit werd gedaan om de aandacht van iedereen op de manen te laten vestigen. Ik keek weer naar de manen en ze begonnen weer te bewegen, de één viel weg en de andere 2 veranderde op snelle wijze van grootte. Dit betekende dat er weer een vloedgolf aan zou komen, iedereen raakte in de stress. Ik zei tegen een vrouw 'dan gaan we toch gewoon nog een keertje drijven' om haar gerust te stellen. Ik zag de 2e vloedgolf (nog hoger dan de vorige keer, zo'n 120 meter) al aankomen en iedereen werd meegenomen in de golf. Uiteindelijk landde ik bij een soort van boeren dorp.

Langzamerhand begon het duidelijk te worden dat er een maan-verschuiving plaats vond. Ik zag beelden van astrologen op TV, die vertelde over een bijzonder fenomeen wat eens in de zoveel miljard jaar zou plaatsvinden. Ze wisten nooit dat het echt had bestaan, maar het ging erom dat zich een nieuwe maan op de plek van de oude wilde vestigen. Volgens berichten die ik steeds zag op schermen die gevestigd waren in de centra van dorpen, had er één vloedgolf plaatsgevonden op 12 oktober en de andere op 13 oktober. Ze gaven aan dat er geen nieuwe golven meer zouden komen.

Ik keerde terug naar mijn huis, hoe ik daar uiteindelijk terecht ben gekomen weet ik niet. Ik zag mijn vader weer bezig in de achtertuin, alles was nat en kapot. Hij was bezig troep op te ruimen en modder aan het scheppen. Ik liep naar boven daar stond mijn moeder, samen keken we uit het raam naar buiten, ze hadden een soort muur om het dorp gebouwd, de muur zag eruit als een gigantische buis, die waarschijnlijk tegelijkertijd als drainage-systeem moest werken, het aanzicht was apocalyptisch. Plotseling voelden we het huis trillen en ik verscherpte mijn blik naar de horizon, ik kon mijn ogen niet geloven. Er was een derde golf op komst, deze was niet zo hoog als de andere 2, maar ik begreep het niet omdat ze hadden gezegd dat er geen meer kwamen. De golf was zo'n 30 meter hoog en sloeg tegen de reusachtige buizen die een muur vormden. Doordat het water tegen de buizen sloeg kwam het er alsnog overheen van alle kanten. Het water vormde een soort van dome over het dorp, in het midden, recht boven ons leek alles naar beneden te komen en iedereen leek te gaan verdrinken...

Hier stopte mijn droom en ik werd verward wakker. Ik begrijp niet goed hoe ik zo helder over iets kon dromen, het voelt alsof het echt is gebeurd.