Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Dambord Oude Basisschool Letters Geschreeuw

Zoë
9 jaar geleden

Hallo allemaal,

Ik heb al van jongs af aan dezelfde nachtmerrie.
Hij gaat als volgt:

Ik ben op de zolder van mijn oude basisschool (wat een gymzaal was), de vloer is ineens
bedekt met een groot dambord-patroon. Ik wordt alle kanten op gesleurd en hoor mensen
letters schreeuwen die letters zie ik vervolgens groot voor me, dit geeft mij dan een
erg angstaanjagend gevoel.

Het klinkt heel vaag, maar deze droom komt al mijn hele leven terug, het is nu al een
hele tijd geleden dat ik de droom had maar vooral vroeger had ik deze droom meerdere
keren per jaar.

Hopelijk kunnen jullie hier iets uit halen, ik kan namelijk geen verklaring vinden op
het internet.

Alvast bedankt!
Groetjes Zoë

9 jaar geleden

Hoi Zoë,

Ik zal het proberen te verklaren.

Zolder + basisschool:

Je hebt onzekerheden over je jeugd waar je nog (onbewust) mee zit. Denk bijvoorbeeld aan prestaties of vaardigheden uit je jeugd. Ze belemmeren om te doen wat jij wilt. Als je het probeert te overwinnen dan lukt het ook.

Letters:

De letters staan voor alles wat ermee verbonden is of vertegenwoordigt. Of je probeert iets te begrijpen wat nog ontwikkeld.

De mensen die schreeuwen:

Als je ze kent wil je enkele eigenschappen en houding van ze overnemen en als je ze niet kent zijn er (onbekende) eigenschappen van jezelf die je moet confronteren.
Waarschijnlijk ken je ze niet naar mijn mening en schreeuwen ze omdat er iets in je leven is waar je boos om word, maar je schreeuwt het niet uit en het is beter om het wel uit te schreeuwen.
Je onderdrukt de woede dus zeg maar.

Grote letters:

Datgene wat de letters symboliseren heeft veel macht over jou.
Dus je laat je leiden door datgene wat de letters symboliseren.

Kan je hier iets mee?

Mvg,
Psykid96